VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2162714
hallo mede forum leden
ik heb een vraag ik heb een golf 3 cabriolet met zonder elect dak
nu heb ik een set gekocht om hem elect te maken dus pomp cilinders draadboom
ik weet waar de pomp moet en de cilinders en onder de achterbank een stekker maar
ik weet niet waar de stekkers bij de zekering kast moeten de plus weet ik maar ik heb ook twee blauwe stekkers en een rode en een grijze

wie weet waar deze horen evt een foto
#2162896
Hey cabrio 136

Ik heb hier het schema van de cabrio kap. ( even andere muisknop en dan afbeelding bekijken, dan heb je hem wat groter)

Afbeelding

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. De cijfers en dergelijke moet je even doorhebben. Maar het word via stekkers naar het doel geleid zeg maar. Deze stekkers hebben allemaal een naam gekregen, dit staat in de legenda ernaast. De kleuren van de draden zijn over het algemeen uniek, dus die zijn wel makkelijk uit elkaar te halen.

Succes!!!
#2163761
ik heb alle stekkers aan gesloten zo als het hoort
maar het werkt niet ik heb stroom op de pomp gezet en die werkt dus mis de schakelaar of het relais onder de achter bank

maar nog even een vraag als alles goed is aan gesloten hoe open je dan de kap
met contact aan of ??????
#2167536
cabrio136 schreef:weet iemand hoe je de kap kan schakelen zodat je hem zonder contact kan hebruiken ?
Dit zou je kunnen doen door de geschakelde plus ( zodra je het contact aanzet ) te vervangen door een constante plus.

Dan zou je volgens mij altijd je kap moeten kunnen openen zonder dat je het contact nodig hebt.
Welke draden je daarvoor moet vervangen met constante plus zou je even uit het bovenstaande schema moeten halen.

Edit:
Ik heb zelf even het schema bekeken en ik denk dat je de draad 3 van E137 (schakelaar) moet vervangen door een draad die aan de constante plus hangt, volgens het schema is het een bruin/rode draad op positie 3 van een 5 polige stekker. Dit zal er voor zorgen dat je schakelaar altijd actief is.
Het ziet er namelijk uit dat de voeding van het regelapparaat al aan de constante plus hangt door (Y/2) en thermische zekering S68.

De verlichting van de schakelaar zal dan wel pas werken als je het contact aanzet. Dit kan je wel veranderen maar dan zal deze constant branden wat niet echt een optie is lijkt me.


Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes :tu:
#2177015
Hoi,
Wij hebben een Golf 3 (95) met elec kap. Hij werkt als volgt: Sleutel in contact, aanzetten en weer uitzetten, dan heb je ongeveer 3 minuten de tijd om de kap te openen of dicht te doen. Als je te lang wacht doet hij niks, en moet je weer opnieuw beginnen.

Succes,
Ton
#2177976
ik zou ook een geschakelde plus behouden dit is bewust gedaan zodat de kap niet zomaar open gezet kan worden alswel misschien tegen diefstal of iets anders
#2200667
Hi,

Waar kom je vandaan? Als je in de buurt van Zwolle woont, wil ik je best helpen hoor!
Rij zelf ook (meestal) dakloos ;)

Gr. Sander
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]