VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2838969
Hallo allemaal,

Ben er vanmiddag achter gekomen dat de remklauw rechtsvoor (Golf 6) blijft hangen. Nu zie ik dat een revisieset een fors stuk goedkoper is dan een nieuwe remklauw, maar ik kan niet echt uitvinden wat een goede set is. Tips zijn dus welkom.
Kwa werk is het zo'n beetje hetzelfde, met uitzondering van het schoonmaken van de remklauw van binnen. Je moet toch alles uit elkaar halen en achteraf ontluchten, ook als ik een nieuwe remklauw plaats.

Dus: zijn er mensen die dit eerder gedaan hebben? Zo ja, welke set heb je gebruikt en hoe is dit bevallen?

Groeten,
Mischa
#2838978
Bartaggio schreef: 26 sep 2022 13:11 Een revisiesetje is vaak wel goedkoper maar de vraag is wat er precies aan de hand is... als de zuiger vastgeroest zit heb je aan een revisiesetje ook niks.

Persoonlijk zou ik er gewoon een nieuwe klauw op zetten, die kosten de wereld ook niet lijkt mij?
Ik heb een setje van ABS gekocht met nieuwe zuiger. Mijn remklauwen waren niet rot overigens, maar toe aan een beurtje.
Heb het zelf vervangen, was niet héél makkelijk maar wel te doen op zich. Moet de klauwen nog monteren en testen.

De prijs was ook niet al te hoog.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]