VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door CebbMaynn
#2838907
Goedenavond allen.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn voorruit vervangen ivm een scheur die is ontstaan door steenslag onderweg naar me werk.

En aangezien het nu keihard regent werkt mijn automatische regensensor niet meer. Moet hem zelf op de 2de stand brengen.

Hoe is dit op te lossen.

Gr....

Foto is van voor de barst.
Bijlagen:
IMG20220911064352.jpg
IMG20220911064352.jpg (1.2 MiB) 1693 keer bekeken
door Apti5858
#2838909
Heb ik ook gehad op mijn Golf 7 nadat ik de voorruit heb laten vervangen bij een schadeherstelbedrijf. Ze hadden de regen licht sensor beschadigd en gel-pad wat tussen de ruit en de sensor zit daar zaten bubbeltjes in. Na een aantal pogingen hebben ze het niet kunnen herstellen dus ik heb de sensor bij de vw dealer moeten laten vervangen voor ca. 400 euro. De kosten heb ik opgestuurd naar de hersteller.

Foutmelding vcds:
Sensor positie onjuist
door Mari
#2838912
Lees de auto maar eens uit met VCDS, als de sensor ook maar een klein beetje scheef zit werkt ie al niet meer (en zal je een foutcode aantreffen)... soms volstaat het om de gelpad te vervangen en de sensor weer correct te plaatsen...
Gebruikersavatar
door CebbMaynn
#2838915
Bedankt voor de reacties.

Ben vanmorgen naar de hersteller geweest en die heeft er ruitenvloeistof erop gespoten en werkte gewoon weer.

Wat ik dan zelf niet begreep is waarom het niet werkte toen ik gisteren naar huis reed met die hevige regenval.

Hersteller stond ook perplex

Gr....
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]