VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door periphery
#2838871
Na vast te stellen dat de bedrijfstemperatuur mooi rond de 90 graden zit ben ik er vrijwel zeker van dat de temperatuur sensor defect is. Tellerbak geeft ook strak 0 aan. Ik heb een groene sensor gekocht en nu vraag ik me af wat de beste manier is die te vervangen. Moet de koelvloeistof ook getapt worden? Schoonvader zegt van wel. En waar zit hij überhaupt? Hij zou links onderin moeten zitten maar ik zie daar niets.
#2838885
Ligt er een beetje aan waar de sensor zit, over wat voor auto hebben we het precies? Als de sensor bovenin zit (bij cilinderkop) zou ik zelf de koelvloeistof niet aftappen, is niet erg als er wat uit loopt gewoon bijvullen en ontluchten. Zou wel zorgen dat de motor goed is afgekoeld.
#2838890
2.0GTI16v schreef: 15 sep 2022 20:37 Ligt er een beetje aan waar de sensor zit, over wat voor auto hebben we het precies? Als de sensor bovenin zit (bij cilinderkop) zou ik zelf de koelvloeistof niet aftappen, is niet erg als er wat uit loopt gewoon bijvullen en ontluchten. Zou wel zorgen dat de motor goed is afgekoeld.
Het betreft een Golf 4 1.6 SR. En ik weet niet precies welke sensor het is. Wat ik begreep zijn er 2 die met temperatuur te maken hebben. Ik moet dan degene hebben die ook de temperatuur laat weergeven in de tellerbak. Volgens mij is dat die bij het Koelvloeistofresevoir.
#2838894
Had je de auto ook uitgelezen? Als er een storing op de koelvloeistofsensor zit dan geeft die vaak ook met een code aan over welke sensor het precies gaat. Anders zou ik beginnen met de groene sensor vervangen die je al hebt gekocht (sensoren hebben verschillende kleuren dus kan niet missen). Deze koelvloeistofsensoren zitten meestal in een koelvloeistofflensje aan de zijkant van de cilinderkop, zou wel ook de o-ring van de sensor mee vervangen.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]