VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2838872
dus ook als je niet in de auto zit...en niet gereden wordt. De auto telt alleen seconden. (Kan dat aangepast worden)?

CASUS: Auto is geparkeerd maar te dicht tegen een andere auto links naast je waardoor je niet kunt instappen.
Oude oplossing: deur open aan de bijrijderskant, handrem er af, de auto even handmatig iets naar achteren rollen en bij de bestuurdersdeur instappen, right? met de afstandsbediening gaat de auto open en je kan via de bijrijdersstoel iets doen. maar helaas Instappen is voor een persoon van mijn postuur ook niet mogelijk via de andere kant, naar achteren duwen lukt met mijn overtollige kilo's prima, dus dat is het plan.

Maar helaas zo werkt het niet, dan maar de sleutel in het contact en aan!, maar ook dan kan je de handrem er nog steeds niet afhalen. dus de bijrijders-deur maar weer dicht, en KLIK VERRASSING! ALLE DEUREN OP SLOT!

Wat de auto dus wel doet is na 30-60 seconden alle deuren automatisch locken, er wordt niet gekeken of er uberhaupt iemand in zit of dat de auto rijdt. DUS gevolg ; Auto is aan, ook de koplampen, radio, bluetooth, dashboard, alles is aan en verlicht, maar jij zelf staat buiten en allen deuren zijn op slot. Handig he?
Zoeken naar een oplossing:
VW Dealer bellen, helaas vlak voor sluitingstijd van de dealer, die verwijst door naar VW Mobile Service.
Contact zoeken met VW Service dat gaat goed, ondanks dat alle benodigde papieren natuurlijk in het dashboardkastje liggen, maar goed die belt terug voor een oplossing, maar helaas dat hoor je niet want de bluetooth in de auto pikt het inkomende gesprek op! Niet de buitengesloten bestuurder. VW Service schakelt de ANWB WW in. "We komen binnen een uur". Toch maar zelf iets met de app proberen terwijl ik toch moet wachten.

De We Connect app was precies vorige maand verlopen, na 3 jaar terwijl het lease-contract 4 jaar loopt, handig he?

Na heractivering (zelf betalen) van de We Connect app. moet je ondanks dat het heractivering is, toch een hele ID procedure door. via links naar de webshop die niet werken, een dame die alleen Engels spreekt, je je ID bewijs moet vouwen, in laten scannen, je pasfoto, ook je BSN nummer, en dan aan het eind van het gesprek, uw Identity is geverifieerd dank u wel, "Hoe lang kan dat gaan duren?" tussen 1 uur en 3 dagen, meneer. Ik kan dus volgens de VW 3 dagen wachten totdat ik met de app. mijn auto weer kan openen. In het echt was dat 25 minuten dus dat viel mee. Oh ja, en als je jouw postcode niet juist intikt, dus als ####XX en niet als ### XX, ja er moet een spatie tussen, snap dat dan...dan kom je niet op de betaalpagina, maar blijf je zonder enige foutmelding op de invoerpagina hangen. Slechte website dus... gelukkig werkte een andere link vanaf een andere pagina wel.

Maar goed app is actief. de app geeft alle info weer, inclusief het feit dat de auto "open" Unlocked is, maar toch kan ik door geen enkele deur naar binnen. Hoelang het gaat duren totdat het wel kan, geen idee, want loocken en unlocken werk alleen met een IF-geverifieerde app.

Uiteindelijk is door de ANWB, hulde aan die wegenwachter, tussen de deur door het raam geopend. Dat kon immers want de raambediening was net als de rest van de auto gewoon aan. Toen de ww-achter uitgelachen was ben ik na ca. 1,5 uur klungelen naar huis gereden.

Ik zal wel ergens een denkfout hebben gemaakt, maar is meer een waarschuwing, hou er rekening mee dat automatisch locken behoorlijk wat ergernis en tijdsverspilling kan veroorzaken.

/Henk
#2838878
... als je, ondanks dat je niet kan instappen, toch de bestuurdersdeur had geopend alvorens allerlei dingen te verzinnen om je auto te verplaatsen om te kunnen instappen, dan was het opnieuw afsluiten van de deuren namelijk niet gebeurd.

Het is een veiligheidsoptie die deuren sluit wanneer binnen bepaalde tijd, na openen met afstandsbediening, de deur niet is geopend... Vermoed wel dat dit aan te passen is, maar de meesten van ons hebben geen problemen met deze feature...

Ook de oplossing voor het telefoontje wat je hebt gemist omdat de auto je gesprek aan nam ipv jijzelf is simpel: schakel Bluetooth uit op je telefoon...
#2847199
"Maar goed de ANWB heeft geholpen die heb ik kunnen bellen omdat ik idd de bluetooth heb uitgezet".

Ik snap dat niet. Je kan toch altijd op je telefoon bellen als je die in je hand hebt en zélf de ANWB of iemand anders belt?
En als de deur op slot gaat zoals je schrijft, zat je toen zelf in de auto? Want wat heeft dat te maken met Bluetooth?

Sorry, ik kan je verhaal écht niet volgen.

grtss
#2847200
... het probleem is niet zo groot als wordt voorgedaan in de openingspost... tenminste dat is mijn conclusie als je 14 maanden na starten thread pas weer met een reaktie komt.

Laat de volgende keer gewoon de bestuurdersdeur open, je kan hem zo ver dicht doen zodat ie niet in het slot valt... of zet de achterklep open ;-) Je kan natuurlijk altijd een parkeerplek zoeken waarbij de bestuurdersdeur niet geblokkeerd kan worden en je altijd kan instappen...
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]