VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door gove1
#2836570
dat van die dongle wil ik ook graag weten, ben het met alle bovenstaande schrijvers eens dat lane assist een onmogelijk systeem is. Liever dongle plaatsen dan via via systeem uitschakelen en dan garantie van vw verspelen.
door Mari
#2836578
... het is niet de dongle die de boel uitschakelt, maar middels de dongle en software op de telefoon (waarschijnlijk OBDeleven) schakel je lane assist uit... Dongle hoeft daarna niet te blijven zitten in de auto!

Als je bang bent om de garantie van VW dan blij je lekker aanklooien met zoals het nu is ;-)
#2836657
Zou hem zeker niet uit zetten maar de geheugenstand activeren zoals ik dat altijd doe. Krijg je ook nooit gezeur mee :-)
door Brek
#2838487
Na iedere start staat TRoc Lane Assist aan. Dit is cf handleiding. Het zou mogelijk zijn de Lane Assist met knop op stuur tijdens de rit aan en uit te zetten. Weet iemand hoe?
#2838513
Als het goed is heb je een knopje op je linker hendel als je deze indrukt krijg je de hulpsystemen in je AID en kan je hem uitzetten. Maar ook dan blijft hij aan als je je contact weet uit en aan hebt gezet. Anders kan ik dit voor je aanpassen naar geheugstand
door Brek
#2838520
Links op het stuurwiel druk je 1x op knop bestuurdershulpsystemen (symbooltje). Er verschijnt een menuschermpje tussen de klokken, o.a. "Lane Assist" aangevinkt. Dan rechts op het stuur d.m.v. de knoppen "Ʌ V" kun je door dit menuutje scrollen. Met "OK" kun je e.e.a. aan- of uitzetten, derhalve ook "Lane Assist". Let op: na eerstvolgende start staat "Lane Assist" automatisch weer aan.
#2838755
Ik heb een dongle gekocht, deze steek je in het dashboard en dan kan je met je mobiel en een app door de instellingen van de auto.
Helaas is mijn ID3 vorige week van software 2.4 voorzien.
Uitschakelen lane assist kan dan waarschijnlijk nog wel met de betaalde versie van de app. Maar ik vind 70 euro voor 1 jaar best veel geld.
Grootste veranderingen in software 2.4 zijn dat het klimaatsysteem veel beter werkt.
Daarnaast is er een functie bij gekomen die de auto doet ingrijpen van de maximum snelheid.
En niet altijd van de maximum snelheid van de weg waar je op rijd maar ook die van de weg ernaast.
Na 1 dag rijden de auto bij de garage gebracht omdat ik een paar keer spontaan 50 ree op de snelweg.
Auto 2 dagen bij de garage geweest, opgehaald, dag mee gereden.
op 500 km 7x ingreep tot woede van de auto's achter mij.
Dus weer naar de garage.
Nu gaan ze de auto voorzien van camera's die het dashboard en de weg in de gaten houden om uit te vogelen waarom de auto remt.
Geloof me, het plezier is er vanaf.
Vandaag ben ik gelukkig eindelijk serieus genomen door de garage wat al heel veel scheelt in mijn beleving.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het op te lossen is. Het is een software probleem. Dat kan de garage niet oplossen. Dat moet van Volkswagen komen.
#2838756
Mari schreef: 09 jan 2022 21:26 ... het is niet de dongle die de boel uitschakelt, maar middels de dongle en software op de telefoon (waarschijnlijk OBDeleven) schakel je lane assist uit... Dongle hoeft daarna niet te blijven zitten in de auto!

Als je bang bent om de garantie van VW dan blij je lekker aanklooien met zoals het nu is ;-)
Bij de nieuwe software ben ik benieuwd of je hem nog uit kan schakelen. Mij lukt het niet meer
#2838762
de OBDeleven.
maar sinds vorige week heb ik software versie 2.4 in de ID3
Sindsdien kan ik de lane assist niet meer definitief uit zetten. Tevens past de auto de snelheid aan aan de maximaal toegestane snelheid.
dat betekent dat je soms op de snelweg plots afremt tot 50 of 40 omdat er een weg naast ligt waar die snelheid geld.
Maar ook in de bebouwde kom ga je soms plotseling naar 30.
Heb er eerst 1 dag mee gereden, bij de garage gebracht, zij hebben 2 dagen gezocht naar het probleem en niets kunnen vinden.
Daarop weer 1 dag met de auto gereden en eind van de dag rechtstreeks naar de garage.
Garage is nu zo ver dat ze serieus willen gaan onderzoeken en ik ben zo ver dat ik de auto graag kwijt wil.
Levensgevaarlijk.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]