VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2838493
Goedenavond!

Morgen mag ik mijn nieuwe Volkswagen Golf 7.5 GTD (import Duitsland) in ontvangst nemen. Nu zag ik tijdens de schouwing dat er momenteel geen SD kaart aanwezig is waardoor het navigatiesysteem niet werkt. Waarschijnlijk is dit omdat het SD-kaartje ontbreekt.

Ik rijd nu een Volkswagen Golf 7.5 1.0 (Origineel uit Nederland) waar wél navigatie aanwezig is. Hier is dan ook een SD-kaartje aanwezig in het handschoenenkastje bij de passagiersstoel. Deze auto gaat weg en ik vind het overdreven om dit SD-kaartje te houden. Kan ik dit kaartje wel clonen en/of de data overzetten zodat deze werkt?

Alvast bedankt!!
#2838496
... als het een Discover Media betreft dan werkt het systeem alleen met een originele SD-kaart, of het systeem moet vrij geschakeld/gecodeerd worden zodat alle SD-kaarten te gebruiken zijn.

Heb je geconstateerd dat de navigatie niet werkt, of is dat een aanname? Er zijn systemen die namelijk geen SD-kaart nodig hebben om te kunnen werken en deze worden dan meestal alleen gebruikt voor het updaten.

D'r zijn al verschillende topics in betrekking tot de navigatie, het updaten en het hele drama rond de SD-kaart... - gebruik de zoekfunctie eens...
#2838516
Ik kan het systeem vrijmaken zodat je elke SD kaart erin kan stoppen. Van 32gb tot 256gb enz en van elk merk

Let wel dit geld alleen voor de systemen met 2 draadknoppen. Heb je geen draaiknoppen maar een full toch panel dan kan je een sd kaart pakken daar nieuwe navi opzetten en installeren op je systeem.

Meer info contact me even
#2838523
Kleine update: er zat een SD-kaart bij, deze leek in de eerste instantie niet te werken. Hij gaf aan dat de SD-kaart niet gelezen kon worden. Na het systeem volledig naar fabrieksinstellingen gezet te hebben lijkt hij hem nu wél te lezen. Misschien een tip voor de volgende die tegen hetzelfde probleem aanloopt!
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]