VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door periphery
#2838452
In het kader van de APK heeft onze trouwe 1.6 SR het volgende gebrek:

Remslang beschadigd wapeningsmateriaal zichtbaar lv, rv. Nu kijk ik op de offerte van de garage en daar staat 2x ABS Remslang L + R. Nu vraag ik me af wat het nou is. Is het alleen links voor en rechtsvoor of links en rechts in het algeheel? Is dit ook zelf een beetje te doen? Mijn schoonvader heeft wel kennis wat dat betreft maar hij zit een beetje met het ontluchten en we hebben geen brug. Adviezen?
Gebruikersavatar
door mano
#2838453
Wat heeft de garage geoffreerd als ik vragen mag? Dit gaat tezamen met de stuurkogels neem ik aan?

Al met al, heb ik het idee dat je het nogal duur vind om te laten repareren m.i.
Gebruikersavatar
door periphery
#2838454
Ik vind de offerte die de garage opgaf nogal hoog. De stuurkogels zijn inderdaad onderdeel van de offerte. De offerte was 485 euro ex BTW voor 2 stuurkogels en 2 Remslangen en exclusief uitlijnen daar zou dan nog 85 euro bijkomen. Mijn schoonvader en ik hebben gisteren inmiddels de stuurkogels vervangen in een uurtje tijd.
Gebruikersavatar
door periphery
#2838455
Overigens moet ik er ook bij vermelden dat bij nader bekijken van de stuurkogels die niet zouden afdichten alleen het rubber was uitgedroogd maar nog geen scheuren vertoonde. Zowel links als rechts niet. Ik vind het totaal geen probleem om geld uit te geven om een reparatie uit te laten voeren maar dit is naar mijn mening excessief.
Gebruikersavatar
door mano
#2838457
485 ex is behoorlijk aan de prijs ja. Stuurkogels kosten nog geen 20p.s en remslangen tientje p.s.

Ik heb bij HBM toevallig gisteren zo'n vacuümpompje besteld zodat je makkelijk in je eentje kan ontluchten.. kost 4tientjes Inc verz.
Gebruikersavatar
door periphery
#2838458
Remslangen is alleen een gevalletje van de borg pin eruit, slang loskoppelen, nieuwe ertussen toch? Maar heeft de Golf 4 bij de remmen zo'n nippel om te ontluchten? Golf 5 kan dat wel, heb nog niet gekeken bij de 4.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2838463
Alle remmen hebben dat ;)
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]