VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2836377
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar nieuwe koplampen voor mijn 7.5 GTD. Zoals op onderstaand foto, maar dan chrome accenten i.p.v. rood.

DE56E405-9AB7-4199-978B-DDF88A743384.jpeg
DE56E405-9AB7-4199-978B-DDF88A743384.jpeg (693.21 KiB) 1217 keer bekeken

Momenteel heb ik koplampen waarbij maar één vleugel aangaat en één dimlicht punt. Als ik mijn grootlicht aanzet dan werken beide punten, maar niet beide vleugels. Zie onderstaand foto.

B6783BDB-E2B9-40C5-A003-DF18CB5699E9.jpeg
B6783BDB-E2B9-40C5-A003-DF18CB5699E9.jpeg (243.89 KiB) 1217 keer bekeken

Waar ik exact naar op zoek ben:

- Beide DRL “L” vleugels werkend;
- Beide dimlichten (punten) werkend;
- Inclusief adaptieve verlichting;
- Uiteraard VW origineel;
- Mocht het mogelijk zijn, ook dynamische knipperlichten, maar helaas weet ik niet of deze optie überhaupt origineel wordt geproduceerd (soms zie ik ze wel voorbij komen).

Kan iemand mij helpen met het onderdeelnummer?
#2836383
Na het vervangen van de koplampen zal er nog het nodige gecodeerd moeten worden, voor zover de aanwezige hardware dat ondersteund... het is in veel gevallen geen plug&play.
#2836388
Mari schreef: 24 dec 2021 18:33 Na het vervangen van de koplampen zal er nog het nodige gecodeerd moeten worden, voor zover de aanwezige hardware dat ondersteund... het is in veel gevallen geen plug&play.
Klopt, lampen moeten inderdaad ook inclusief modules zijn, daarna moet het ingeleerd/gecodeerd worden, naar mijn weten. Gelukkig ken ik iemand die handig is hiermee.
#2836392
Valk schreef: 26 dec 2021 20:56 Afbeelding

Ik heb dit overzicht gemaakt, misschien heb je er wat aan.
Dynamisch knipperlicht in koplampen is altijd aftermarket.
Bedankt! Ik neem aan dat ik dan 5G1 941 081 en 5G1 941 082 moet zoeken.

Jammer dat Volkswagen ook niet de koplampen dynamisch maakt… Ik heb vaak gehoord dat aftermarket koplampen vocht opvat, als dit niet het geval was kan ik net zo goed aftermarket koplampen kopen, scheelt veel geld. 😆
#2836393
Als je de dubbele drl en dubbele pit wil klopt dat inderdaad.
Waar woon je? Ik heb zelf nog een set custom units liggen die compleet zwart zijn van binnen.

Qua aftermarket hangt het helemaal af van het merk. Ook daarin heb je degelijke en slechte fabrikages.
Osram is bijvoorbeeld een aftermarket die volgens mij wel degelijk is.
Nadeel aan aftermarket is dat ze vaak alleen geschikt zijn voor halogeen geleverde auto’s
#2838440
Valk schreef: 26 dec 2021 20:56 Afbeelding

Ik heb dit overzicht gemaakt, misschien heb je er wat aan.
Dynamisch knipperlicht in koplampen is altijd aftermarket.
Wat houd bochtcorrectielicht in?

Ik heb nu ook de meest simpele variant. Kan ik zo maar het model plaatsen met dubbele drl? Die modellen hebben nl geen statische hoeklamp zoals de mijne. Gaat dit geen foutmeldingen geven.
#2838456
Ze hebben allemaal statische bochtenverlichting,
Bochtcorrectielicht is (volgens mij) dat je dimlicht meebeweegt met het sturen. Ga je maar rechts, gaat je dimlicht ook een beetje naar rechts.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ze 1 op 1 overgezet kunnen worden.

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]