VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
door Alex2022
#2837977
Hallo,
Mijn transporter bestel D 62 uit 2010 start af en toe niet en verschijnt in het display de code "SAFE". Accu los en een halfuur wachten. Daarna accu aansluiten en start de wagen weer wel. Ook andere methodes gebruikt zoals sleutel eruit en opnieuw in het contact en een halfuur wachten soms werkt dit ook.
Ik heb twee sleutels en het maakt niet uit welke ik gebruik. Ook is het niet te doen om een rede te vinden waarom hij af en toe in de safe mode gaat. Mij is verteld dat de safe mode bedoeld is om diefstal tegen te gaan.
Wel allemaal heel vervelend als je ergens staat en je komt niet weg, zoals op een veerboot of in een parkeergarage. Bij een garage de computer uitgelezen en de diagnose is dat er een error is...... verder niks. Alle fouten hersteld maar auto blijft in de safe mode en dus een halfuur wachten en weer starten....
Alex2022
door Mari
#2837979
Dingen gebeuren niet zomaar, lijkt me verstandig om de boel eens uit te laten lezen met VCDS, zodat je een overzicht krijgt van alle aanwezige modules en de foutcodes die daarin wellicht zijn opgeslagen.

Heb even Google geraadpleegd "transporter geeft safe op display"... en daarbij kwam naar boven dat deze melding optreed wanneer de sleutel niet herkend wordt en de startblokkering in werking treed... logisch dat je dan niet kan starten. Vermoed dat de leesring die de transponder in de sleutel moet lezen niet correct meer funkltioneert...
Alex2022 vinden dit leuk
door Alex2022
#2838429
Dag Mari,

Na een maand op zakenreis geweest te zijn heb ik dan eindelijk de auto bij een vw-garage weten te brengen op 12 juli. Daar hebben zij de storingsgeheugen uitgelezen (werkcode 95319)
Daarna diagnose gesteld/regelapparaat wegrijblokkering aangepast met testapparaat (werkcode 90913).? Wat dit laatste inhoud is mij onduidelijk, waarschijnlijk de sleutels opnieuw geprogrammeerd, ik weet het niet.
Maar tot nu toe heeft de auto geen start problemen gehad en nu maar het vertrouwen terug krijgen.

Groet, Sander.

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]