VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2838392
Hoi Allen,

Ik heb zelf helemaal niet zoveel verstand van autotechniek vandaar mijn vraag hier op het forum. Ik heb na mijn Golf ongeveer 7 jaar geschorst te hebben besloten hem weer de weg op te krijgen.
Ondertussen al best wat geld in gestoken. Startend krijgen was al een probleem want de flens was rot en hij zoog dus valse lucht aan. Vervangen en startte nog niet. Oliefilter, benzinefilter, nieuwe bougies etc vervangen. Bleek ook niet te helpen.
Toen revisie set gekocht voor carburateur , deze open geschroefd en pakkingen vervangen. Bij open schroeven bleek gas ding vast te zitten. Daarmee leek het probleem opgelost. De auto startte tenminste en liep zonder uit te vallen. Wel veel last van schommeling tussen 800/900 en 1500 toeren in stationair maar de motor viel niet uit. We dachten dat dit lag aan het feit dat hij lang niet gelopen heeft.

Nu een hoop zaken gedaan zoals nieuwe schokbrekers, 4 nieuwe banden, dynamo, accu, nieuwe remkabels etc. Toen we hem weg brachten om te keuren bleek dat iedere keer als we vanaf hoog toeren koppeling intrapten de toeren terugzakte tot het punt waar de motor afsloeg.

Nu is mijn vraag of dit een bekende kwaal is en wat ik kan doen om het te verhelpen. Iemand een idee?
Rijden om dan iedere keer op de startmotor aan te zetten of via lagere versnelling weer aan te slaan lijkt me niet echt een duurzame oplossing al gebeurd dat nu dus wel.

Bedankt alvast!
#2838402
Wat vervelend. Ik lees niets in je verhaal over ontsteking. Bougies, bougiekabels, bobine, rotor, verdelerkap.....allemaal in orde?

Bron:
Vraagbaak Golf/Jetta MK2
- stationair toerentaal te laag afgesteld
- choke klep blijft hangen
- contactpunten niet goed afgesteld
- motor zuigt valse lucht
- motor krijgt teveel benzine
- stationair mengsel te arm/rijk
- ontsteking niet goed afgesteld
- luchtfilter verstopt

Succes!
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]