VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2837187
Goedemorgen leden,

Wellicht dat één van jullie mij kan helpen voor dat ik naar de garage ga, ik heb immers nog garantie :grinning:

Sinds een paar weken ben ik in bezit van een Golf 7. Prima auto, maar nu heb ik een (luxe)probleem met de regensensoren.
Vanaf afgelopen weekend gaan deze af op de interval stand, ook al scheen de zon volop en was er geen regen, lijken ze dus niet meer te reageren op de sensoren.

Is er iets wat ik zelf kan checken of doen zonder 'm aan een diagnose apparaat te hangen?
door Mari
#2837192
Kijken of er vuil voor de sensor zit (op de ruit)... als dat niet het geval is, dan rest je weinig anders dan de auto toch een keer te laten uitlezen, bij voorkeur met VCDS) of er geen aanwijzingen zijn die dit gedrag verklaren. Als de sensor, om welke reden dan ook, niet meer correct voor het raam zit krijg je allerlei onverklaarbare dingen, in veel gevallen heeft de electronica dat dan gezien en zal je dat terug vinden als foutcode.

Gezien je garantie hebt, terug naar de garage en laat hun het maar uitzoeken, komen ze niet met een oplossing kan je altijd nog zelf verder kijken...
door bert2
#2838208
PeejVW schreef: 04 mar 2014 16:14 Daarmee kan je de interieurbewaking/sensor in of uitschakelen.
In mijn huidige Golf Sportsvan (2020) ontbreekt dit knopje. De vorige had dit wel en dat was handig. Interieurbewaking is wel uit te zetten via het menu "CAR" > Openen en Sluiten. Dat is erg onhandig en omslachtig.
Is dit gebruikelijk bij nieuwe(re) Volkswagens en is een alternatief, bijvoorbeeld de Interieurbewaking permanent uitzetten?

Groet, Bert
#2846719
Ik ben nieuw in de VW wereld.
Na verkoop van mijn auto ben ik op zoek naar een andere auto,o.a. een Passat.
Nu kwam ik er één tegen met automaat (DSG?)
Zijn deze bakken betrouwbaar?
De betreffende auto heeft 287.000 km er op zitten en moet nog wat jaren mee kunnen met tuning.
#2847016
Hi iedereen, ik zal me even voorstellen. Ik ben Peter en heb me een paar dagen geleden aangemeld omdat ik sinds kort een nieuwe auto heb aangeschaft, een volkswagen Polo. Ik ervaar helaas problemen bij het opstarten van motor, hebben andere polo-eigenaren er ook last van of is het puur om de temperatuur van de laatste week?
door Mari
#2847021
@PetervandeLigt ... iets meer informatie omtrent je probleem lijkt me zinvol want "helaas problemen bij het opstarten van motor" daar worden we niet echt wijzer van... Omschrijf het probleem en geef verder zoveel mogelijk informatie waarvan je denkt dat het zinvol is, bijvoorbeeld over welk type motor we het hebben, bouwjaar van de auto etc.
  • 1
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]