VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
door TDIMAX
#2837986
Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw hier op de forum dus zal ik mij even netjes voorstellen.
Mijn naam is Anwar kom uit omgeving Utrecht en in het bezit van een Golf VII 1.6 tdi Higline Bluemotion uit het jaar 2013.

Ik ben bezig met een aantal foutcodes om deze op te lossen wellicht dat ik hier aparte posts voor maak voor nu houd ik het bij de airbag fout.

Een tijd terug ging ik iets te hard over een drempel op een 80 weg. Hierna is de airbag lamp gaan branden.
Na dit zelf te hebben uitgelezen dacht ik de crash sensor linksachter te vervangen en de foutcodes te wissen.

Helaas blijft de foutcode bestaan..
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik las op het internet dat het ook kan zijn dat de airbag module gereset moet worden.
Mocht dit het zijn kan ik dit zelf met een tool of heeft iemand een betrouwbare adres om dit uit te voeren.
Bijlagen:
8A78495F-3E86-4D77-A461-561129D290D1.png
8A78495F-3E86-4D77-A461-561129D290D1.png (339.46 KiB) 354 keer bekeken
#2837991
... waarmee uitgelezen?

In plaats van direct van alles te gaan vervangen zou ik eerder naar de bedrading kijken, je hebt ergens een kortsluiting zitten (wellicht draad door geschuurd). Misschien ben je in de gelegenheid de auto uit te laten lezen met VCDS, dat geeft duidelijkere foutcodes met betere omschrijvingen en daarnaast zijn de foutcodes dan makkelijker terug te vinden op internet (o.a. op de website van Gerrit Speek).
TDIMAX vinden dit leuk
#2837992
Dank voor je bericht Mari.
Ik heb een afspraak staan bij Jaron in Woerden aankomende week voor een P0545 melding waarschijnlijk uitlaatgas temperatuursensor of wat anders. Ik heb zelf helaas geen beschikking tot VCDS dus is hetgeen wat ik uitlees best beperkt inderdaad. Ik zal bij Jaron vragen of de andere meldingen waaronder dus de airbagsensor beter uitgelezen kunnen worden.Zelf uitgelezen met Carscanner app en obd dongle.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]