VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Speedfreax1984
#2837458
Ik was mijn stoffen bekleding zat en heb een set stoelen met half lederen bekleding gekocht. Nu is bij 1 van de stoelen de airbag kabel afgeknipt :-(

Ik zou deze uit mijn oude stoel kunnen halen, maar voordat ik alles loshaal, kan deze er uberhaupt afgehaald worden? Of moet kan ik de kabels solderen?

Het gaat om de gele stekker die op de stoel-airbag zelf zit.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2837605
Ik zou bij de sloop kijken of je de airbag stekkers ergens vanaf kunt knippen, heb ik bij mijn Golf ook gedaan. Als je een vag model neemt van dezelfde bouwjaar zullen de stekkers wss hetzelfde zijn.

Zorg ervoor dat je het contact niet aanzet als de stoel afgekoppeld is, dan krijg je een airbag storing en deze kun je alleen via obd wissen. Als de airbag lamp brandt is het hele airbag systeem buiten werking. Soldeer alles netjes en ga niet aan de gang met kroonsteentjes oid.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2837606
JUUL schreef: 26 mar 2022 15:39 Als de airbag lamp brandt is het hele airbag systeem buiten werking.
Dit is niet waar.
Het systeem zal de andere airbags gewoon vuren bij bijvoorbeeld een frontal crash, in dit geval.

Bij een storing op de gordelverklikker zullen er misschien andere vuurtijden berekend worden vanwege de kans op unbelted passagiers.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2837609
JUUL schreef: 26 mar 2022 20:51 Dat is niet wat ik geleerd heb, maar goed dat is niet relevant.
Bangmakerij omdat niemand het precies weet. Fabrikanten geven het namelijk niet vrij.
Ik heb 10 jaar bij het enige botslab wat Nederland heeft gewerkt, en heb per jaar tientallen auto's tegen de muur zien gaan :D

Hoe je het ook went of keert, het airbag systeem werkt niet zoals het hoort. Dat op zich is al onveilig genoeg :tu:
Ja klopt, de airbag die niet aangesloten is werkt niet. Maar om dan te zeggen dat het hele systeem niet meer werkt is onzin ;)
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]