VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
#2837534
Hey goedemiddag,
Ik ben sinds 21 January een trotse eigenaar van me GOLF 6(CAXA motorcode)
Mijn vorige auto was een Polo 9N3, het was tijd voor een nieuwe bak.
Ik kwam op een auto terecht, visueel zag het eruit als een prima auto.
Turbotje, 122PK, TSI, golf, comfort. Ik beelde me gelijk in; een goed auto, 6.20L op de 100km, trekt wel ff goed op als het nodig is, niet te overbodig.
Maar natuurlijk kom je achter de problemen wanneer jij zelf erin rijdt voor een tijd.
Ik heb dus een lijstje gemaakt met de voorkomende problemen dat ik nu heb.
Sinds sommige van jullie echt vele ervaringen hebben met de Volkswagen en meer dan mij begrijpen, leek het mij beter om het eerst jullie te vragen i.p.v de dealer. Sinds ik mijn grote onderhoud wou doen bij de Dealer(geen idee of dit overbodig is of juist beter)

T lijstje:
De stuur draait best zwaar(T eerste wat in me opkwam is de stuurbekrachtiging olie)
Best veel brandstof gebruik(ik heb nog geen trip meter gedaan, maar het display(brandstof sensor) geeft aan met een volle tank 640/700KM) Ik geloof hier weinig van, omdat ik elke dag rond de 20km/25km+- rij en hij is leeg binnen 10 dagen). Dat maakt 250KM eventjes omgerekend. Ik weet niet of een onderhoud hiermee te maken heeft, maar de eerst volgende onderhoud is over 7000/30000km.
Distributieketting waarschijnlijk kapot(of waterpomp). Maakt een piepend/hoogtonig geluid bij een voorverwarmde motor die stationair loopt. Ik heb hier ook een video van, zal ik over n uurtje of eind middag even uploaden.
(hier een video waarbij het ook voorkomt, maar dan op een Audi: https://www.youtube.com/watch?v=ME_f8CfzcqY)
Auto duurt best lang voordat hij op temperatuur is. Het duurt wel best n tijdje voordat hij warm is. Niet te overdreven maar, rond de 20min in stads tempo/rpms.
Schakelbak, ik heb in meerdere Volkswagens gereden. Polo 9N3, Golf Plus, Golf 5, UP. Ik ben gewend aan Volkswagens dat de schakelbak lekker doorglijdt en dat de pedaal losser zit(makkelijker in te drukken), dus wanneer je em in de 2, 3, 4, 5 of 6 wil gooien dat hij er van zelf erin glijdt. Maar, bij deze golf 6 is hij best stroefjes, alsof t olie nodig heeft ofzo. Is dit normaal? Deze auto is altijd dealer onderhouden, tussen de dealer papieren staat er, dat de schakelbak wat minder is maar slipt nog niet. Ik weet dat een schakelbak best prijzig is, dus wil ik hiermee zolang meedoen, wat kan ik het beste doen? 2e hands schakelbak? Of de schakelbak een onderhoudje geven(als dit tevens mogelijk is)
En nog 1 ding waar ik me echt best aan irriteer.
Ken je dat geluidje wat bussen maken wanneer ze rijden, je hoort n 'zoem' geluidje bij t gassen.
Dat hoor ik dus ook bij mn Golf 6, echt irritant is dat. De polo 9n3 deed dat al n beetje, had gedacht ligt vast aan de oude motor, is ook n 3 cilinder, maar t Golf 6 heeft dat ook. Wat is dit geluid? Waar komt het vandaan, is het normaal?

Veel vragen, ik weet het, maar beter gooi ik t allemaal naar buiten en ben ik ook gelijk wat wijzer uit eindelijk.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]