VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
#2837336
Goedenavond,

Ik weet niet of ik het hier op de goede plek vraag of dat het in VCDS/OBD11 thuis hoort, maar ik heb het antwoord in elk geval nergens anders kunnen vinden.

Ik heb een Passat Variant R-Line van 12/2017 op het oog, voorzien van onderstaand Discover Media systeem (incl DynAudio). Ik heb de dealer gevraagd of dit systeem is voorzien van Apple CarPlay. Volgens de dealer is dat niet het geval. Ik kan me een T-Cross van een collega herinneren die hetzelfde systeem met Apple CarPlay heeft.

Kan dit kloppen als jullie dit display zien, en zo ja, is het eventueel vrij te schakelen? Moet ik daar nog hardware aanpassingen voor doen of kan ik uit de voeten met mijn OBD11?
D87F4F97-37E7-4399-B248-179C53135EB1.jpeg
D87F4F97-37E7-4399-B248-179C53135EB1.jpeg (105.21 KiB) 1176 keer bekeken
#2837349
App Connect zal wel geactiveerd moeten worden. Ik weet niet wat er gebeurt als je op "app" klikt, dan weet je het snel genoeg denk ik?

Edit:
Ik was te snel, je hebt de auto op het oog, dus nog nergens aan kunnen zitten ;-)
#2837350
Als je exact hetzelfde systeem hebt wat op de foto te zien is. Dan heb je idd een carplay functie. Echter is natuurlijk wel de vraag of deze geactiveerd is. Merk je zoals hierboven vermeldt is al heel gauw als je op APP klikt.

Krijg je de melding dat deze bij de dealer geactiveerd moet worden, dan weet je genoeg. Hopelijk is het al geactiveerd. En anders zou ik liever even op marktplaats kijken. Er zijn namelijk genoeg aanbieders die deze functies kunnen vrijschakelen. En nog veel meer!

Vrijschakelen kan trouwens niet met vcds of obd11

Succes.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]