VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door BasF
#2826755
Forum leden,

Ik zit met een probleem. Mijn Golf IV 1.4 16v heeft sinds enkele maanden het probleem dat hij soms niet wil starten. Motor gaat gewoon prima rond, alleen de auto slaat niet aan. Ik kan hier echter geen patroon in zien, zowel warm als koud heeft de auto dit probleem. Accu geeft voldoende spanning. De meeste keren kon ik na 20/30 minuten de auto wel aan de praat krijgen, maar handig is dit natuurlijk niet.

Hebben jullie misschien een idee wat dit zou kunnen zijn? Heeft uitlezen zin? Auto is nu gewoon niet betrouwbaar, en daarnaast wordt de auto ook weinig gebruikt (mede door deze reden). Ik heb geen zin in vele onderdelen vervangen, en dan nog het probleem hebben, dat is de auto mij gewoon niet meer waard. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken, zodat ik gericht een reparatie kan laten doen.

Ik ben verder niet technisch, maar ik zou verwachten dat het een storing in de startblokkering is. Maar zowel een garage als de ANWB gaven aan dat het dit niet zou zijn... ik weet het dus ook niet meer op dit moment.

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven hoe ik dit probleem kan oplossen
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2826760
begin even met op het moment die niet start om de auto te proberen te starten met een 2de sleutel.
kan zijn sleutel heeft kuren of de leesring in het slot heeft kuren.
dat zou mijn eerste gok zijn.
uitlezen is inderdaad ook handig maar moet in zoon geval wel met goeie apparatuur gebeuren anders word je niks wijzer.
anwb bijvoorbeeld kan lang niet alle modules uitlezen.
door BasF
#2826763
Deze tip had ik ook al van iemand gekregen, sorry vergeten te vermelden in mijn 1e bericht. Helaas kreeg ik hem dan ook niet met de reserve sleutel aan de praat. Bij de meeste keren sloeg hij 20/30 minuten later wel weer zonder problemen aan. Nog meer tips?
door RRider
#2826764
-Wanneer hij niet start, kun je kijken naar de toerenteller. Gaat die omhoog met het starttoerental? (+- 200 toeren)
Dan weet de ECU in elk geval dat de motor draait.

-Verder kun je nog kijken of je het relais van de brandstofpomp kunt vinden. Als je deze voelt (of niet voelt) klikken, weet je al wat meer hierover.

Er zijn daarnaast nog andere manieren om erachter te komen wat het wel doet en wat niet tijdens het starten.
Denk hierbij aan lampjes bij je dashboard die aangeven of de auto vonkt, en brandstofpomp aanstuurt.
Ik zou je hiermee wel kunnen helpen, maar dan moet ik even weten waar je woont.
door BasF
#2826773
Bedankt voor de tips RRider. Hier ga ik nog even naar kijken. Fijn dat je eventueel zou kunnen helpen, ik woon in Eindhoven. Ik weet niet of jij in de buurt woont van Eindhoven?
Gebruikersavatar
door Edjowww
#2829667
Sorry dat ik dit bericht nu pas lees. Precies zelfde probleem gehad. Na een hele lange tijd, en met behulp van de Wegenwacht, zijn we er achter gekomen dat het aan de (slechter wordende) benzinepomp lag. Deze doet het dan meestal wel maar soms niet meer. Je merkt dit doordat hij enkele seconden van zich laat horen als je het linker portier opent en ook wanneer je je Golfje op contact zet.
Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is. De benzinepomp (onder de achterbank/bovenin de tank) vervangen en hij start nu altijd!
door Mari
#2837340
Topicstarter heeft sinds 3 juni 2020 het forum niet meer bezocht, dus een antwoord van hem hoef je niet te verwachten... wellicht heb je wat aan het antwoord van Edjowww....
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]