VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2836770
Hallo allemaal

Sinds paar dgn ben ik eigenaar van een tiguan 1.4 uit 2017. Ik mis alleen een paar snufjes helaas.
1. Buitenspiegels zijn niet elektrisch inklapbaar
2. Deurverlichting werkt/is er niet (bij openen van de deuren)
3. Bij het achteruit zetten van de versnelling kiept mijn rechterspiegel niet omlaag (die was ik gewend bij mijn vorige wagen).

Als het te doen is wil ik het zelf uitvoere. Maar weet niet wat nodig heb en welke onderdelen en hoe te werk moet gaan.
Wie kan mij tips advies info geven?
#2836773
Hai,


1. Buitenspiegels zijn niet elektrisch inklapbaar
Als je een setje elektrische inklapbare spiegels kan vinden, kan je dit overzetten, wellicht dien je de BCM ook te vervangen.

2. Deurverlichting werkt/is er niet (bij openen van de deuren)
Er is een set te koop op AliExpress, ik heb dit ook toegepast in de golf (alle 4 deuren)(Ook hier van toepassing, BCM moet het ondersteunen)

3. Bij het achteruit zetten van de versnelling kiept mijn rechterspiegel niet omlaag (die was ik gewend bij mijn vorige wagen).
De afstel knop van de spiegel dient op R te staan, mocht dit ook niet werken dient dit gecodeerd te worden. (Als je dit niet zelf kan, kan ik dit voor je doen in Zuid-Holland)
#2836774
Goedemorgen!

Tnx voor de snelle reactie.
Is dat makkelijk het zelf inbouwen van die spiegels? Moet er een aparte kabelboom bijgekocht worden?

Hoe kan ik de zoekopdracht typen op aliexpres, kan het niet vinden namelijk.

Ik woon in Apeldoorn, maar zeker bedankt voor je aanbod (welke functies zouden er nog meer op zitten?)
#2836777
Spiegels vervangen is niet spannend alleen kan het zijn dat je wel je deur modules mee moet vervangen. Daarna moet het ook geprogrammeerd worden.

Spiegel kantelen kan door middel van coderen

Kan ik allemaal voor je doen als je dat wilt
#2836790
Thanks voor de reply!
Kan ik de module controleren of deze de klap en de deurverlichtibg optie heeft, zonder de deur te strippen?
Antera schreef:Spiegels vervangen is niet spannend alleen kan het zijn dat je wel je deur modules mee moet vervangen. Daarna moet het ook geprogrammeerd worden.

Spiegel kantelen kan door middel van coderen

Kan ik allemaal voor je doen als je dat wilt
#2836792
Met VCDS een autoscan maken, dan krijg je een overzicht van alle modules (onderdeelnummer, versie, eventueel welke software er in zit)... met die gegevens kunnen de kenners hier wel zeggen of de gewenste functionaliteit aanwezig is.
Antera vinden dit leuk
Reparatie lijkt me erg duur.

Ja zeker wel, natuurlijk is het achteraf. Maar je […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]