VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2836211
Ik heb een Tiguan uit 2020 en als ik in mijn Discover Media MIB2 kijk zie ik dit als navigatie versie staan.
20211118_083716.jpg
20211118_083716.jpg (3.84 MiB) 1451 keer bekeken
Gedownload van de Map Updates site.
Europe – Bundle 1 heeft als bestandnaam: EUR_6PR053_FCT3WS-201H0_Offline_UpdateV2.tar
Europe – Bundle 2 heeft als bestnadnaam: DiscoverMedia2_EU1_1810_V15.7z

Hoe weet ik of ik wel of niet de laatste versie Map Updates heb?
De namen van de bestanden kan ik niet echt vertalen naar de verie-informatie in mijn MIB2.
Weet iemand hier meer over?
#2836213
Hallo Wim,

De bestanden die je hebt gedownload met de extensie .TAR en .7Z zijn zogenaamde 'ingepakte' bestanden.
Deze bestanden dienen op je SD-kaart, die in de navi-apparatuur in je handschoenenkastje zit, te worden uitgepakt met speciale software hiervoor. Die kun je zelf downloaden vanaf het internet.
Haal de SD-kaart uit de sleuf van de navi-apparatuur (indrukken en loslaten) en neem 'm mee naar binnen, naar je computer.

Lees e.e.a. via Google hoe je dit uitpakken moet doen.
Dit kun je ook op dit forum vinden, want staat er best wel vaak op.... even zoekfunctie gebruiken.
Hier vind je ook wat je nog meer moet doen (FAT32 formateren) met die SD-kaart voordat je de nieuwe data erop zet.

Nog een tip:
Als je heel West-Europa op je navi wilt gebruiken, dan past dit niet meer op een 16GB SD-kaartje.
Je dient dan een nieuwe 32 GB (originele VW SD-kaart) te kopen, of bepaalde (spraak)bestanden weg te laten, waardoor het nog net wel op een 16 GB SD-kaartje past.
Hoe dit moet staat ook op dit forum... wederom even zoekfunctie gebruiken.

Het is sowieso raadzaam om eens meer rond te neuzen op dit forum, daar vind je zeer veel info over je auto die wel eens heel interessant voor je kan zijn !
#2836315
Hoi MarTiguan,

Bedankt voor de informatie.

Ik heb e.e.a. al gelezen in de andere forums.
Software op het kaartje zetten gaat wel lukken.

Maar mijn vraag gaat over hoe ik de bestandsnamen van de downloads moet zien in verhouding tot de info in mijn MIB2.
Kan ik zeggen als er in mijn MIB2, 1520 staat, dit dus ouder is dan de 1810 in de DiscoverMedia2_EU1_1810_V15.7z?
Of te wel is dit het versie nummer van de Map udate?
#2836318
... staat bij de file een "updated" datum... (website van VW, waar je de file download) niet dat je daar veel waarde aan moet hechten want de kaarten van VW lopen ver, ver achter... gewoon de inhoud van je huidige SD-kaart kopieren naar je computer, inhoud van de gedownloade file er op zetten en in de auto stoppen... is het een oudere kaart dan je al had (wat ik me niet kan voorstellen) dan zet je de backup die op je computer staat weer terug op het kaartje...
#2836326
Als ik mijn geïinstalleerde versie bekijk voor de Discover Pro, dan is de versie in mijn auto 187. "187" komt ook voor in de bestandsnaam van VW. Dat was destijds "P187_N60S5MIBH3_EU_NT.7z". De versie die ik nu zie staan is de volgende:
Schermafbeelding 2021-12-20 om 17.41.51.png
Schermafbeelding 2021-12-20 om 17.41.51.png (244.14 KiB) 1334 keer bekeken
Versie 195 volgens de bestandsnaam.

Ik gok dat 1810 de versie is voor Discover Media.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]