VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van de ID4
door jansen1954
#2836407
Ik heb mijn ID 4 GTX besteld, maar ik zoek om een goede audio-upgrade, wat er nu in zit vind ik zeer matig.
Zijn er reeds mensen met ervaring op dit gebied, ik zie een set van Focal, maar hoor graag ervaring van anderen.
Ik zie nog weinig 'dedicated' spul.
door Westlander2
#2844836
Ik heb de set van Focal ingebouwd in mijn ID4 1st (bj 2020). Voorin een 16,5 cm composet (speakers in de deuren, tweeters in de A-stijlen) en achterin een 16,5cm speaker in de deuren. Deze speakersets hebben de VW stekkers dus je hoeft niet in de kabelboom te knippen.

De versterker is een 4-kanaals versterker waar je een VW adapterkabel bij kunt kopen. Hiermee sluit je hem aan tussen de radio en de voertuigkabelboom, dus ook hier geen aanpassingen nodig aan de auto. De radio zit bij de ID4 achter het dashboardkastje en de versterker is zo klein dat hij er makkelijk bij past.

Het geluid is lijn met de kostprijs van de Focal spullen. Niet van het niveau van een B&O set in een Audi, maar veel beter dan de standaard bordkartonnen speakers in de ID4. Hij kan (veel) harder zonder te vervormen en geeft duidelijk meer bass.

Volgens de site van Focal kunnen er ook twee platte subwoofers onder de voorstoelen. Deze heb ik besteld maar die passen met geen mogelijkheid onder de stoelen. Ik heb ze geretourneerd omdat ik geen losse spullen in de kofferbak wil hebben.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]