VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
door radavi
#2836221
Hi sinds een dag in bezit van een Id.4. En ik vroeg me af of de weconnectid app ook gedeeld kon worden. Als ik het nu met een tweede telefoon probeer geeft die melding van 'weet je zeker, want daarmee wordt jij de primaire gebruiker".
Meestal kun je dit soort dingen wel delen toch, en daarbij..ze hebben het over primaire gebruiker, wat suggereerd dat er ook een secundaire gebruiker zou kunnen zijn.

Zie hier echter geen opties toe in de app of in de auto zelf
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2836227
Ik weet niet hoe dat zit bij de ID.3, maar bij mijn auto kun je je aanmelden als (hoofd)gebruiker.
Hierbij kun je jouw voorkeuren opgeven wat betreft de meeste instellingen.
Aan dit account kun je ook je telefoonnummer koppelen, dus als jouw account wordt activeert, dan zal de opgegeven telefoon worden gekoppeld.
Als je de secundaire telefoon koppelt aan een andere gebruiker, zou je bij het wegrijden kunnen kiezen voor deze andere gebruiker, waardoor de secundaire telefoon wordt gekoppeld.

NOG HANDIGER:
Als je 2 telefoons hebt en toch alle gesprekken via de autotelefoon-aansluiting wilt laten lopen, zou je je secundaire telefoon via het GSM provider netwerk, door kunnen schakelen naar je primaire telefoon, en krijg je toch al je gesprekken automatisch binnen via je auto telefoonaansluiting.

Of dit ook werkt met We Connect durf ik zo niet te zeggen, maar kun je op bovenstaande manier proberen.
door radavi
#2836229
Dank voor het uitgebreide antwoord maar niet wat ik zoek.

Ik wil op twee telefoons de mogelijkheid hebben om de auto bijvoorbeeld voor te verwarmen.
door Mari
#2836242
Klik ja in de app en kijk wat er gebeurd als de " primaire" gebruiker gewijzigd wordt...

VW zal vast een reden hebben om het op deze manier te doen, voor ons misschien onlogisch maar zal weinig aan te doen zijn.
door radavi
#2836312
Delen is blijkbaar niet mogelijk...je kunt alleen de primaire gebruiker worden en dan krijgt de vorige primaire gebruiker een melding dat die niets mer kan. Raar. want primair suggereerd dat er ook secundair is natuurlijk....
door Mari
#2836316
... dat is jouw interpretatie ervan, blijkbaar niet die van VW ;-) Het is wat het is... over de app zal wel net zo lang nagedacht zijn als over de software in de auto... de fouten vullen op dit moment de meeste topics op dit forum.
door radavi
#2836319
Je kunt toch al erg weinig met de app geloof ik, maar ja dat is het wel een beetje. Inmiddels terug naar fabrieksinstellingen en nu is he niet meer mogelijk om locaties op te slaan (voor laadschema )....zucht...
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]