- 13 dec 2021 18:15
#2836248
Hallo allen,
Bij het vervangen van de kleppendeksel pakking viel mij op bij de nokkenas er een lager mist. Het lijkt wel weg gefreesd te zijn in de kop. Het lijkt mij dat hier origineel een lager hoort te zitten, het is het 4de lager. Het lijkt mij vreemd dat dit zo hoort.
Motor is de 1.8 8V met hydraulische klepstoters, motorcode is ADZ volgens mij (waar kan ik dat controleren op het blok?). Het blok ligt in een golf 3 cabrio uit 1995, maar is niet het originele blok, de golf is wel origineel een 18 8V uit de fabriek. Vorige eigenaar heeft er een gereviseerde motor in gezet. heb hier alleen niks zwart op wit over staan dus geen idee wat er mee is gedaan.
Wat is de beste optie nu om te doen. Andere kop? Zo ja is het dan ook mogelijk om er een andere type kop op te zetten voor meer vermogen? Misschien naar een 16V gaan, grotere kleppen of ander type nokkenas etc.
M.v.g.
David
Bij het vervangen van de kleppendeksel pakking viel mij op bij de nokkenas er een lager mist. Het lijkt wel weg gefreesd te zijn in de kop. Het lijkt mij dat hier origineel een lager hoort te zitten, het is het 4de lager. Het lijkt mij vreemd dat dit zo hoort.
Motor is de 1.8 8V met hydraulische klepstoters, motorcode is ADZ volgens mij (waar kan ik dat controleren op het blok?). Het blok ligt in een golf 3 cabrio uit 1995, maar is niet het originele blok, de golf is wel origineel een 18 8V uit de fabriek. Vorige eigenaar heeft er een gereviseerde motor in gezet. heb hier alleen niks zwart op wit over staan dus geen idee wat er mee is gedaan.
Wat is de beste optie nu om te doen. Andere kop? Zo ja is het dan ook mogelijk om er een andere type kop op te zetten voor meer vermogen? Misschien naar een 16V gaan, grotere kleppen of ander type nokkenas etc.
M.v.g.
David