VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
#2827563
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met de firmware en navi update voor mijn RNS510. Ik woon zelf in Zuid Limburg. Ik heb nog niet het uitgebreide "secret" menu (enkel radio opties). Onderstaand wat er nu opstaat:

HW versie: H64
SW versie: 4020
Map versie: 7690

Alvast bedankt
#2827662
Je kan ook je navi software updaten met de software wat VW levert die kan je downloaden via de website.
Als je een orginele sd-kaart hebt kan je deze via de software op je laptop/pc te installeren updaten, mij is dit wel gelukt namelijk
#2827671
Wat heb jij in je auto zitten @Baytjeh ? Een RNS510 of een Discover Media (Pro)?

Voor zover ik weet gaan updates van een RNS510 via CD/DVD...

Ik zou ook geen 150 euro uitgeven aan een Navigatie-update die al lang weer achterhaald is...
#2827687
Dat dacht ik al... helaas gaat het updaten van een RNS510 anders dan bij een Discover Media (Pro)... je kan voor een RNS510 dan ook niks downloaden op de Navigatie-update-pagina van VW, alleen een nieuw CD/DVDtje kopen :P
#2830975
Helaas lukt het mij niet te achterhalen welke versie(s) ik heb. Op de afbeeldingen/videos die ik bekijk lijkt het me dat er een RNS510 in zit. Echter lukt het mij niet in het menu te komen met versie info. Kan iemand mij dit vertellen?

Daarnaast heb ik een vraag over de MDI, wanneer ik nu m’n telefoon op de MDI > USB kabel aansluit krijg ik de melding ‘MEDIA-IN: niet ondersteund’. Hoe los ik dit op?

@Zone35 Heb jij iemand gevonden in de buurt van Deventer?
Alvast bedankt.
#2836197
ahdev schreef: 21 jan 2021 00:22 Helaas lukt het mij niet te achterhalen welke versie(s) ik heb. Op de afbeeldingen/videos die ik bekijk lijkt het me dat er een RNS510 in zit. Echter lukt het mij niet in het menu te komen met versie info. Kan iemand mij dit vertellen?
Zet je radio aan en druk daarna lang op de setup knop, bij mijn RNS510 komt er daarna het scherm met de keuze van radio AM, FM en Versieinformatie.
#2836198
Viktor1985 schreef: 21 jul 2020 10:49 Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met de firmware en navi update voor mijn RNS510. Ik woon zelf in Zuid Limburg. Ik heb nog niet het uitgebreide "secret" menu (enkel radio opties). Onderstaand wat er nu opstaat:

HW versie: H64
SW versie: 4020
Map versie: 7690

Alvast bedankt
Iemand kunnen vinden Viktor? Ben zelf nieuw in deze materie en zit in Maastricht. Ben nu zelf aan het uitzoeken hoe ik zowel de firmware als navi in een 2012 golf 6 cabrio kan doen op de RNS 510.

Remco
#2836200
RemcoRG schreef: 08 dec 2021 22:51
ahdev schreef: 21 jan 2021 00:22 Helaas lukt het mij niet te achterhalen welke versie(s) ik heb. Op de afbeeldingen/videos die ik bekijk lijkt het me dat er een RNS510 in zit. Echter lukt het mij niet in het menu te komen met versie info. Kan iemand mij dit vertellen?
Zet je radio aan en druk daarna lang op de setup knop, bij mijn RNS510 komt er daarna het scherm met de keuze van radio AM, FM en Versieinformatie.
Zowel firmware update als kaarten update op de RNS510 zijn gelukt. :-) Bij mij was het niet mogelijk om de versie te bekijken via de menu's of toetscombinaties. Heb gelezen dat het klopt dat het bij de eerste firmware versie niet zichtbaar is.
Heb nu in ieder geval de meest recente updates er op. Zou alleen nog iPhone op de MDI aansluiting willen koppelen, via de MDI > USB-connector wil dat helaas niet. Mocht iemand tips hebben.
RemcoRG vinden dit leuk
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]