VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door DirkVW82
#2836178
Hallo allemaal,

Ik ben Dirk en sinds gister eigenaar van een hele nette Golf IV. Het betreft een 1.6 16v Ocean uitvoering die bijna zn hele leven binnen heeft gestaan en dus in hele mooie staat is.

Er is alleen 1 mankement aan de auto en dat is de centrale vergrendeling. Ik heb al veel gelezen over deze problemen en weet wat ik moet vervangen. Ik weet alleen niet zo goed welke deuren ik allemaal moet vervangen...(alle 4 hebben hun eigenaardigheden) Ik ga dus proberen uit te leggen wat er mis is en hoop dat iemand hier mij verder kan helpen...

Om te beginnen: Als alles op slot zit en ik druk op de afstandsbediening om te openen, gaat alleen aan de rechterkant de palletjes omhoog, voor en achter. Echter alleen de voorste deur is dan van slot af, de achterdeur is nog steeds op slot ookal staat het palletje omhoog. Deze is alleen te openen door de hendel aan de binnenkant te trekken.
Linkerkant voor en achter blijven op slot. Die reageren dus helemaal niet op de afstandsbediening, ook de palletjes blijven naar beneden. Als ik de auto open door de sleutel te gebruiken gaan alle deuren open, behalve rechts- en linksachter. Linksachter gaat ook alleen open als je dat van binnenuit doet.
Als ik de rechter achterdeur van binnenuit open heb gehad en de deur dicht gooi en wegrij geeft de auto steeds aan dat deze deur nog open staat... als ik deze deur op slot laat geeft hij dit niet aan.

Komtom; de enige deur die het altijd doet, op afstand en met sleutel, is de rechter voordeur. Mijn conclusie was dus al dat ik deze unit niet hoef te vervangen. maar betekent dit verhaal dat ik de unit van alle andere deuren moet vervangen?

Alvast bedankt voor jullie input! Ik wil dit echt graag oplossen!

groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2836180
Handigste is even de uitlees computer er aan en in de live data kijken welke schakelaars nog wel werken en welke niet.
En dan eventuele reparaties of vervanging uitvoeren.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2836181
Gouden tip van Patrick. Als je niet over uitleesaparatuur beschikt is er een simpele test die je kunt uitvoeren.

Ga in de auto zitten met de sleutel op contact of met draaiende motor. Stel de binnenverlichting in zodat deze aangaat bij het openen van een deur. Open vervolgens alle deuren 1 voor 1. De deuren die de binnenverlichting niet aansturen bij het openen zijn defect. De slotmodules van deze deuren moeten vervangen of gerepareerd worden. Hiervoor raad ik je aan om langs Frank in Apeldoorn te gaan. Kijk even op zijn site www.deurslotreparatie.nl

Maar je bent er nog niet, er kan namelijk iets fout zijn in de kabelboom van de deuren. Daarom is uitlezen een goede optie. Controleer sowieso de kabelbomen van de deuren (achter het rubber in de deursponning) op breuken of defecten.
door DirkVW82
#2836187
Dank voor je bericht. Ik heb inmiddels contact gezocht met Frank in Apeldoorn.
Wat betreft de simpele test, die zal ik morgen doen maar wat ik al heb gemerkt is dat 1 van de deuren die nergens meer op reageert wel steeds een melding veroorzaakt dat hij open zou staan en dat bij deze melding iedere keer de binnenverlichting even aangaat...
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]