VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
#2835789
Hoiii,

Op mijn T-Roc zit de ACT, die van 4 cilinders naar 2 cilinders kan terug schakelen indien mogelijk om brandstof te besparen.

Tot ongeveer half jaar terug kon ik via mijn Active Info Display zien wanneer deze modes actief was, er kwam dan melding in beeld te staan 2-clinder modus actief.

Laatste tijd valt mij ineens op dat ik deze melding nooit meer zie, maar wel zelfde stukken/manier rijd.

Om uit te sluiten dat het niet aan mij ligt of dat ik naar verkeerde menu zit te kijken.
Heeft iemand een idee wanneer precies de ACT aangaat en waar precies in het Active Info Display je de melding te zien krijgt?

Dank jullie wel alvast!
#2835790
Ik heb dan weliswaar een Tiguan (DSG) met ACT, maar neem aan dat dit niet echt wezenlijk zal verschillen.

De uitschakeling vindt volgens mijn ervaring plaats, op het moment dat je weinig vermogen van de motor vraagt, dus op het moment dat je geen of zeer weinig gas geeft, dus o.a. uitdrijft vanaf een hogere snelheid, of bergaf zou rijden, of "wind in de rug" :grin: zou hebben / in de slipstream van je voorganger rijdt.

Het is volgens mij ook niet zo, dat je langdurig op de snelweg kunt rijden met 2 cilinders uitgeschakeld, want op het moment dat je het gaspedaal ook maar iets intrapt om bv. in te halen, schakelt ACT de overige cilinders weer in.

Ik kan dit in mijn A.I.D. (Active Info Display) zien, dat er dan een rond GROEN icoontje helemaal bovenin (boven de tellers) oplicht, met de tekst ECO.
Verder zit in mijn toerenteller een blauwe ronde voortgangsbalk, hoe zuiniger er wordt gereden, hoe voller de voortgangsbalk wordt, en ook het groene ECO icoontje op een gegeven moment verschijnt.

Ik weet niet of je T-Roc is getuned / gechipt, want dan wordt A.C.T. vaak softwarematig uitgeschakeld...
#2835793
Top thnx! Eco icoontje heb ik ook en die verschijnt inderdaad met bepaalde manier van rijden.

Alleen had ik dus ook altijd een melding in het midden van mijn display volgens mij bij informatie over wagen status. Maar die heb ik eigenlijk nooit meer gezien haha.

Zal het bij onderhoud volgend jaar eens vragen.
#2835940
Ik heb het eindelijk gevonden haha!

In je active info display, kan je bij de stand over autogegevens kiezen welke je wil zien. Gegevens over de rit / olie temp etc.
Als je daar kiest voor aantal KM dat er nog gereden kan worden met huidige brandstofpeil dan komt er tijdens het rijden, op het moment dat ECO aanspringt in beeld te staan "2 clinder modus"

Topic mag weer dicht :)
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]