VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
door Maximiliano
#2835466
Ik ben erg benieuwd naar id.3 rijders die de nieuwe 2.3 update hebben op hun auto en verbetering merken in het algemeen.

Er zijn een hoop klachten te lezen die veelal in 2020 en begin 2021 gepost zijn.
Is de id.3 experience na de laatste update beter geworden aangaande actieradius en infotainment?


Zelf heb ik 2.3 er op staan en de auto werkt prima.
door Azr
#2835760
Hoe lang duurde het binnenhalen van die update?
De auto is nu al 3,5 week bezig (met 2 weken 4g storing er tussendoor). De uitgeschakelde rijhulpsystemen vind ik behoorlijk irritant worden nu.
door Evertb1
#2835852
Bij mij duurde het ophalen en uitvoeren van die update te lang naar mijn zin. Bovendien gebeurde er wat rare dingen zoals de melding via email dat mijn account losgekoppeld was mijn wagen. Ik heb hier contact over gehad met de service desk die mij vroegen of ik zelf de auto weer aan mijn account wilde koppelen binnen 14 dagen. Ze verwezen me voor de verdere uitvoering van de update naar de dealer. Deze heeft een week later de update in een paar uur uitgevoerd. Vermoedelijk door hem rechstreeks aan het VW netwerk te hangen. Tot nu toe ben ik niet bepaald onder de indruk van Volkswagen als IT bedrijf. Als mij nu gevraagd zou worden welke EV ik zou kiezen, zou ik waarschijnlijk met een grote boog om VW heen lopen. Zonde want de auto rijdt echt lekker.
door ThomasI
#2835892
Mijn ervaring met het updateproces gisteren was een ramp helaas.
De laatste weken kreeg ik een paar keer de melding 'update mislukt, probeer het later nog eens'. Nu ja, geduld hebben maar, dacht ik.
De auto besloot om de update te starten toen ik bij een klant op bezoek was, zonder waarschuwing vooraf, of melding van de benodigde tijd, zoals de website wel belooft. Na de vergadering was de update op iets van eenderde gevorderd, het proces is niet te onderbreken, de auto doet helemaal niets meer. Gelukkig naast een treinstation, het was eind vd middag, dus eerst maar naar huis met het OV, hapje eten...
's Avonds terug bij de auto. Bij het opstarten gaf de auto een melding dat de 12 volt accu een lage spanning had, gevolgd door een hele batterij andere foutmeldingen, van de aandrijving tot de sensoren tot de.. wat eigenlijk niet.
Na enkele pogingen de VW service gebeld. Geen dealer met pechservice beschikbaar, dus ze stuurden de wegenwacht. Mazzel, kwartiertje later ter plaatse. Prima vent, had zijn collega gebeld wat te doen met een ID3.
Bleek de accuspanning 9 volt te zijn. Dus de update had de 12 volts-accu helemaal leeg getrokken. Na zorgvuldig opladen en het wissen van 40+ (!!!) foutmeldingen in de boordcomputer reed de auto weer, en kon ik zonder cruise control en met een laatste setje foutmeldingen (oa aandrijfsysteem) naar huis. Top service van de ANWB.
Na een nachtje thuis aan de lader waren alle foutmeldingen als sneeuw voor de zon verdwenen, cruise control weer terug, alsof er niks gebeurd was.
Tja wat moeten we nu met dit soort bagger. In ieder geval even een belletje naar de dealer volgende week. En tip aan degenen die nog moeten updaten, doe er alles aan om de update thuis te laten starten, en hopen dat het goed gaat allemaal.
door Luukh1974
#2835910
Ik reed naar kantoor, accu was redelijk leeg bij aankomst (nog 4% over). Auto uitgezet, update gestart, laadkabel er in... laad hij niet. Pas toen een uur later de update klaar was begon hij weer te laden. Was toch even spannend, wat als de lading te laag was geworden tijdens het laadproces?

Meestal is het zo dat je tijdens een update, van bijvoorbeeld je telefoon of computer, de stekker er juist in moet laten zitten maar hier was het juist andersom.

De update verliep verder zelf wel probleemloos al is het speuren naar de wijzigingen.
door sjous
#2835923
Geen enkel probleem ervaren.
De update is in twee stappen gebeurt.
Als ik thuis de ID3 in de carport parkeer maakt hij verbinding met mijn WIFI netwerk, mogelijk dat dit het proces makkelijker maakt, maar weet dit niet met zekerheid.
De wijzigingen zijn niet spectaculair.

PS, rij nu drie maanden met de ID3 en ben super tevreden, wat een heerlijke kar.

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]