VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2834413
Beste MarTiguan.
Ik zal zo een foto maken van mijn dicovery Pro scherm. Maar die balk heb ik namelijk niet. En op mijn stuur zit ook niet de view toets. Deze word bij mij aangeduid om voor spraaksturing van de discovery pro.
Bijlagen:
0A9052C6-AA50-4A64-BFE8-4A9C263FA9E3.jpeg
0A9052C6-AA50-4A64-BFE8-4A9C263FA9E3.jpeg (3.52 MiB) 980 keer bekeken
72F5E22D-C3F6-46E4-9682-76AC127E3259.jpeg
72F5E22D-C3F6-46E4-9682-76AC127E3259.jpeg (3.36 MiB) 980 keer bekeken
6DE3C173-9135-4245-BDE2-942DBF8D99FC.jpeg
6DE3C173-9135-4245-BDE2-942DBF8D99FC.jpeg (2.25 MiB) 980 keer bekeken
2034E8B9-A07B-4BB7-A6F6-3A8827BF81DC.jpeg
2034E8B9-A07B-4BB7-A6F6-3A8827BF81DC.jpeg (2.72 MiB) 980 keer bekeken
#2834414
Hierbij een paar fotos van mij docovery pro en foto 2 de lijnen die ik bedoel foto 3 en 4 zijn mijn stuurwiel toetsen.
Bijlagen:
F4076D0F-1771-40A7-BBBC-8FB0E27C21BA.jpeg
F4076D0F-1771-40A7-BBBC-8FB0E27C21BA.jpeg (2.72 MiB) 980 keer bekeken
DE12AFE1-9918-4E15-8A9E-10D999BE31D9.jpeg
DE12AFE1-9918-4E15-8A9E-10D999BE31D9.jpeg (2.25 MiB) 980 keer bekeken
6010F165-CF1A-432C-A358-C116CF1CBB12.jpeg
6010F165-CF1A-432C-A358-C116CF1CBB12.jpeg (3.36 MiB) 980 keer bekeken
70C15DF6-7175-433C-B912-1FB11CD3A56E.jpeg
70C15DF6-7175-433C-B912-1FB11CD3A56E.jpeg (3.52 MiB) 980 keer bekeken
#2834416
Beste Henk,

Ik neem aan dat je met de 'rollende lijnen' die jij noemt, de horizontale lijnen tussen de tellers in je V.C. bedoelt !?
De Discover Pro is het meest uitgebreide/luxieuze multimedia app. dat er voor de Tiguan beschikbaar is.
Dus wat er met een Discover Media kan, moet ook met een Discover Pro lukken.

Zoals ik het nu op de foto's zie, is dit of een software fout of een defect in je Virtuele Cocpit, want die horizontale lijnen zijn niet normaal.
Ik weet niet of de VCDS jongens op dit forum met hun apparatuur hier iets mee kunnen, maar anders zou je een software update kunnen proberen, maar dan moet je wel naar een VW-dealer denk ik.
Daar hangt natuurlijk wel weer een prijskaartje aan, maar ik zou niet weten hoeveel dit kost...?

Als dat de problemen nog niet oplost, dan zou je naar een gespecialiseerd bedrijf in dergelijke apparatuur moeten en vragen of dit nog gerepareerd kan worden.
Ik weet dat er in Eindhoven een bedrijf zit dat Verotronics heet en daarin gespecialiseerd is.
Je zou, als blijkt dat je V.C. defect is, altijd een prijsopgave kunnen vragen, voordat je beslist over wel/niet repareren.

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is...
Laatst gewijzigd door MarTiguan op 24 jul 2021 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#2834423
Beste Mar Tiguan
Bedankt voor je reactie.
Ben er donderdag 22 juli mee naar de vw dealer geweest.
Zij geven aan dat de software juist is en dat er ook geen storing in zit.
Ik kan zelf ook bijna niet geloven dat hun oordeel is ,dat deze optie hier niet op zou zitten.
Ik zal contact opnemen met Verotronics wellicht hebben zij wel een oplossing voor het probleem.
Ben zelf ook heel benieuwd.
Als ik meer weet zal ik dit uiteraard met het forum delen.
Nogmaals bedankt.
#2834429
Zegt die VW dealer dan wel wat die horizontale lijnen tussen je tellers betekenen...? Of weet ie dat ook niet?
Want dit heb ik nog nooit eerder gezien.
Je hebt trouwens verschillende software updates: navigatie updates, maar ook firmware updates.
En misschien is de software van jouw auto wel up-to-date, maar is die 'corrupt' geworden. (werkt niet meer zoals 't hoort)

Je zou eventueel ook nog voor een 'second opinion' naar een andere VW dealer in jouw omgeving kunnen rijden en naar hun mening vragen, zonder dat je hen verteld dat je al bij een andere VW dealer bent geweest, want dan krijg je het meest objectieve antwoord.
Vraag dan wel of er iemand van de werkplaats naar kijkt en niet de man achter de balie van de receptie...

Ik zou ook @Antera nog even benaderen, via een Persoonlijk Bericht op dit forum of via zijn website. https://www.vcds-coding.nl/contact/
Die is heel kundig op o.a. VCDS gebied en kan je misschien helpen of in ieder geval de juiste weg wijzen.
#2834640
Helaas gen duidelijkheid ook niet van VW Nederland.
....... blijkt dat wij geen verdere navraag kunnen doen en beperkte informatie hebben, omdat uw auto oorspronkelijk niet is gemaakt voor de Nederlandse markt. Wij kunnen dus helaas niet meer inzien dan de dealer kan......
#2834647
Triest dat VW Nederland verder niets kan betekenen voor jullie.... die hebben heus wel hun contacten in Duitsland, maar het is volgens mij een kwestie van 'teveel werk' voor iemand die geen klant bij hen is... echt bedroevend hoe het tegenwoordig met de klantenservice is gesteld.

Ik zou dan gewoon een mail sturen naar VW Duitsland en het probleem voorleggen en vragen om opheldering.
Ik weet niet hoe zeer je de Duitse taal machtig bent, maar met Google Translate kom je volgens mij een heel eind.

Gewoon proberen, nee heb je, ja kun je (misschien) krijgen...

Of zelf even met de auto net de grens over rijden en bij een Duitse VW dealer aankloppen, en vragen wat zij hierover kunnen zeggen m.b.t. het model wat jij/jullie hebben.
Gebruikersavatar
door Lofa
#2835476
Ik zie dat het al een oudere melding is. Is het al gelukt ?
Zoniet, als de navigatie geopend is, haal met je vinger van bovenaf het display een menu naar voren.
Als het goed is, staat daar "openen in active info display"
Kan niet missen, succes !
Trekhaak EOS

zoiets? https://www.rameder.nl/westfalia-trekhaak-[…]

Door Volkswagen betaald.

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]