VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door firro
#2833699
Beste dames en heren,

Sindskort in bezit van een Comfortline Golf 7, prima ding.

Echter stoor ik me aan het feit dat de auto geen mistlampen heeft.

Her en der heb ik wat setjes gevonden incl. bekabeling om het aan te sluiten.

Helaas heb ik niet de benodigde kennis om dit zelf te installeren,, iemand hier op het forum die het kan? uiteraard tegen een vergoeding. Ik woon in Rotterdam.

Alvast bedankt.

Groet,
Firro
Gebruikersavatar
door DrEd
#2833708
Dat is een klusje die vaak wat moeilijker is dan gedacht. Als je Highline hebt zit je meestal wel goed. Mistlampen moeten ondersteund worden door je BCM, versies lager dan Highline hebben de pinnen voor de mistlampen gewoon niet zitten. Comfortline heeft die pinnen niet. Dus dan zou je eerst BCM om moeten gaan zetten. En dat moet via de garage, want als je BCM wisselt slaat de Component Protectie (=diefstalbeveiliging) in. Die kan de dealer voor je weghalen. Daarna moet je alle parameters omzetten van je oude BCM naar je nieuwe BCM......En dan heb je aan de voorwaarden voldaan om de verdere hardware (=mistlampen en schakelaar) te installeren.
door Mari
#2833716
VW voert de auto zo goedkoop mogelijk uit, dus wanneer er geen mistlampen op zitten dan vaak ook een BCM die dat niet ondersteund, geen bekabeling etc.... gevolg is dat wanneer je het toch wil, het een hele klus is.

Nu is de vraag hoe groot de irritatie is voor het missen van de mistlampen? Groot genoeg om dit project op te pakken of leg je je er bij neer? Je had natuurlijk bij aanschaf ook naar de optielijst kunnen kijken ;-)
Gebruikersavatar
door Baytjeh
#2833717
Of je gaat toch een bcm "upgrade" doen, dan ben je in ieder geval wel alvast al klaar voor de overige opties om te retrofitten
Inklappende spiegels, stoelverwarming, climate, instapverlichting etc etc(ik ga ervan uit dat je dit niet hebt in de golf)
door firro
#2833738
Heb de volgende opties:
Licht & Zicht pakket(dimmende binnenspiegel, automatisch dimlichten, regensensor)
Alarm
Parkeersensoren voor - achter
Navigatie
Multif. stuur
climate control.

geen instapverlichting, geen stoelverwarming en geen inklappende spiegels..

alsnog een bcm upgrade nodig?? zoja dan laat ik het gewoon zitten..
Gebruikersavatar
door DrEd
#2833741
Ik heb mij ook al eens mogen verdiepen in deze materie. Te veel werk. Later zag ik dat er op Aliexpress ook kabels zijn te krijgen die rechtstreeks op de accu gaan, en een relais hebben wat wordt aangestuurd door je lichtschakelaar. Zo kun je dus om je BCM heen. Hoe dit in de praktijk werkt durf ik niet te zeggen, maar weet wel dat bochtenverlichting dan iig niet mogelijk is.
door Lente6
#2835440
Ik heb deze achteraf ingebouwd . Is wel een hele klus waar je even zoet mee bent .
Heb eerst op de bcm gekeken of deze over de nodige pins beschikte . Dit was het geval . Mijn variant is van 2015 en heeft xenon verlichting, bochtenverlichting en o.a verwarmde zetels . Weet niet of dit er iets mee te maken had dat de nodige pins aanwezig waren .

Daarna de materialen verzameld . Heb de originele mistlampen in afbraak gevonden samen met chrome bumperdelen en de lichtschakelaar met mistlampen stand .
Via internet een retrofit kabelboom besteld voor de mistlampen en alles ingebouwd . Maar dan werkt het helaas nog niet .
Bij iemand in Nederland die met vagcom kon programmeren langs geweest om het werkend te krijgen .

Heb nu bochtenverlichting zowel in de koplamp als via de mistlichten als deze niet zijn ingeschakeld
Als je ze inschakelt blijven ze gewoon branden .

Zou ook nog eens een andere lichtschakelaar moeten vinden want deze heeft nu de autofunctie maar dat werkt natuurlijk niet . Zou een schakelaar moeten hebben met mistlampen maar zonder de auto functie .

Op het net is wel de nodige info te vinden welke pins er moeten zitten en er bestaat ook wel een filmpje over .

Voetverlichting heb ik ook ingebouwd . Moest ook geprogrammeerd worden .

Voorbije weekend nog even bij vagtechniek langs geweest om de 1.6 TDI wat vlotter te laten rijden .
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]