VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
#2835025
Goedemorgen,

Even voorstellen, ik ben Rutger, 33 lentes jong en sinds 2 jaar in het bezit van een polo coupe uit 1994.

In het begin nooit geen problemen gehad met de auto maar sinds een half jaartje ofzo steeds meer problemen met starten.
‘S morgens start de auto altijd in een keer zonder problemen. Maar als ik een stukje gereden heb of dit nou 100 meter of een kilometer of 10 is dan beginnen de problemen. Zolang de motor loopt is er niks aan de hand maar als ik de motor uitzet dan gaat het mis.
Zodra ik de motor weer wil starten krijg ik deze vaak maar met heel veel moeite aan. De startmotor draait goed rond maar de motor wil niet aanslaan. Ik moet dan het gas helemaal indrukken en blijven starten. Vaak na een paar minuten pruttelen gaat de motor met heel veel moeite aan. Tijdens het starten loopt de auto vaak voor mijn gevoel maar op een of 2 cilinders. Heel de auto schudt dan heen en weer.
Heb ook al verschillende keren gehad dat ik zo lang moest starten dat de accu leeg was zonder dat de auto aansloeg.
Als de auto eenmaal aanslaat dan loopt deze verder wel goed zonder problemen.

Zo’n 4000 kilometer geleden heeft de auto een grote beurt gehad waarbij distributie riem, v-snaar en dergelijke zijn vervangen. Zelf heb ik de verdeelkap, roter, bougiekabels en onsteekpuls sensor al vervangen maar zonder resultaat.

Heeft iemand hier een idee waar ik het probleem moet zoeken. Vind het echt een fijne auto en zou het jammer vinden deze te moeten weg doen.

https://youtube.com/shorts/G3nSNZpdetg?feature=share Hierbij een filmpje van het slechte starten. Hele harde bonken is de uitlaat die los hangt.
Laatst gewijzigd door Rutgerke op 24 aug 2021 12:12, 3 keer totaal gewijzigd.
#2835039
Het is nog niet zeker maar ik ben aankomende vrijdag misschien in Haarsteeg bij een maat van me op bezoek, dat is voor jou erg dichtbij. Je zegt een Polo Coupe, dit doet me denken aan een model 2F...of is het toch een 6N? Ik kan hem proberen uit te lezen als je wilt. Wellicht komt er iets naar boven, maar aangezien het bouwjaar is er misschien erg weinig om uit te lezen.
Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]