VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
door 160BPM
#2835221
Hey allemaal.

Sinds vorige winter ben ik in het bezit van een Golf 5.
Dit is trouwens mijn eerste post en hoop dat ik hier nog lang zal rondhangen :D

Afgelopen maanden heb ik hier en daar al kleine dingen aangepast (interieur grondig zuiver gemaakt, velgen volledig opgemaakt en gespoten, ..) en er staan nog wat dingen op de planning.
Heb al te veel ideeen opgestoken van dit forum maar met het inbouwen van versterker/radio etc zou ik toch nog ff zekerheid willen hebben.

Zoek functie en internet heb ik al afgezocht maar wil écht zeker zijn, dit gaat mn eerste auto met boordcomputer en 'canbus' zijn waar ik het ga inbouwen.

in het verleden heb ik mijn installatie zelf geplaatst in 2 berlingo's een een caddy van ik denk 1992, dus een kleine basis is er.

Dus:

Op internet en hier vaak gelezen dat als je een aftermarket radio wilt er een canbus (???) tussen moet.
Na weken twijfelen en lezen toch maar eens de gok gewaagd en er een kenwood 1 din ingeplaatst.
Radio gaat mooi van zelf uit wanneer ik de sleutel uittrek en 8 maanden later nog steeds geen platte accu gehad.

Heb ik die canbus dan niet nodig of zit deze standaard in mijn auto? Zelf heb ik geen flauw idee wat de vorige eigenaar voor radio had maar uit de kabelboom komen gewoon de 2 iso stekkers heb zelf niks van adapters toegevoegd.
(wil problemen voorkomen met de verdere stappen :p )

Het verdere plan is de deurspeakers vervangen en versterker inbouwen met sub.

Voor de deurspeakers voorzie ik geen problemen ga de originele stekkers en kabels laten zitten en adapters kopen voor mijn speakers.
Linksvoor werkt wel niet maar ben 99% zeker dat dit door een kapotte speaker komt als ik na de rechtse luister :p
Weet er iemand ook of er standaard al kabels na de achterste luidsprekers zijn getrokken? Zie er geen speakers inzitten en heb de deur nog niet gedemonteerd.
Zijn er hier nog dingen waar ik nog extra op moeten letten of die ik over het hoofd zie?

Versterker inbouwen moet in theorie ook lukken. Heb al verschillende adviezen gelezen over hoe je in de auto geraakt vanuit de accu bij de motor.
Maar we doen alles stap voor stap.


Hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb.
Is best nog een lap tekst geworden.

tnx voor jullie tijd en moeite :innocent:

GRTZZ

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]