VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2834900
Ik heb mijn Golf (april 2019) op 18 juni jl. bij de dealer gekocht. Deze werd uitgeleverd met de laatste toen bekende V13 van de Discover Media navigatie software. Drie dagen later kwam V14 uit en ik heb vandaag deze geprobeerd te updaten.
Op zich is dat niet spannend (werk al 35 jaar in de ICT-branche), ware het niet dat de nieuwe versie V14 volgens mij niet op het kaartje past. Ik heb de SD-kaart geformateerd met FAT32 en 4096 clustergrootte, maar het systeem meldt dan toch dat het rond de 400MB aan ruimte tekort komt.

Zijn er meer met de zelfde ervaring? En is er een oplossing?
#2834909
Dankjewel voor je reactie Mari. Maar ik heb inmiddels een oplossing voor het probleem kunnen vinden.
Op een ander forum kwam ik een berichtje tegen van iemand die hierover contact had opgenomen met Volkswagen. Van hen kreeg hij het advies om de nieuwe update uit te pakken naar de eigen harde schijf en dan in de map \maps\00\SDS alle taalbestanden te verwijderen die hij niet nodig dacht te hebben.

Ik heb dit nu zelf geprobeerd en alle taalbestanden verwijderd, behalve NL, DE, GB en FR. Aangezien de volledige grootte van deze map ongeveer 1GB bedraagt, denk ik dat ik zo rond de 700-800MB heb vrij gemaakt. Aangezien ik maar 400MB extra ruimte nodig had, was dit dus ruim voldoende. Ik heb daarna alles zonder problemen naar de SD kaart kunnen kopiëren.

Overigens is mij opgevallen dat de V14 (2022) nu op verschillende plekken op het web worden aangeboden op een 32GB kaartje. Kennelijk is Volkswagen het zich al langer bewust.

Ik heb de update zojuist tijdens een proefrit getest en alles lijkt naar behoren te werken.
#2834918
Ja en dat is precies ( in de map \maps\00\SDS sommige taalbestanden te verwijderen) wat er in het bericht viewtopic.php?f=29&t=207610 staat dat Mari noemde.... :laughing:

En zo zie je maar weer... eerst lezen beste mensen.... niet gevonden, dan kun je daarna nog altijd vragen stellen.

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]