Psilin schreef: ↑12 aug 2021 04:55
Zijn alle normale acculaders te gebruiken, of moet het speciaal AGM zijn ? Ik weet dat de min-pool niet direct aan de accu mag, maat op het chassis/motorsteun gekoppeld moet worden.
HBM verkoopt een acculader van nog geen 5 tientjes. Volgens de aanwezige analoge meter kan deze tot 20A leveren.
Is dat een bruikbaar model voor de start/stop accu?
Ik vind die HBM lader nogal een behoorlijk grote kast met vrij beperkte mogelijkheden...
Zelf heb ik al jaren een
CTEK MXS 5.0 (druppel)lader en ben daar zeer tevreden over!
Deze is zeer compact en kan bovendien voor meerdere accu's gebruikt worden zoals bv. voor scooters / motorfietsen / personenauto's etc.
Ook is deze lader geschikt voor AGM (start/stop) accu's!
Deze lader kan dus gebruikt worden voor accu's met een lage tot een hoge capaciteit.
Dit komt ook de levensduur van de desbetreffende accu's ten goede.
Deze lader doorloopt een heel programma en gaat uiteindelijk over op druppelladen en kan dus gewoon zonder problemen voor langere tijd aangekoppeld blijven.
Als je deze lader aansluit kun je volgens mij onbeperkt met je VCDS spelen.
Deze lader is op internet al te koop voor € 63,- en op Marktplaats voor nog minder.
CTEK heeft een heel gamma aan laders en accessoires hiervoor, zoals verlengkabels etc.
Zie voor nog veel meer info de aanbiedingen op internet!
VW Tiguan 1.5 TSI DSG 200 PK / 363 Nm Highline Business R / R-line Tungsten silver (Powered by VAG Techniek)