VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Loradm
#2834025
Hoi,

Ik zal gelijk het probleem benoemen. Ik heb een lekstroom. Echter weet ik niet waar en hoe ik dit moet oplossen.

Na een nachtje stilstaan start mijn vertrouwde Lupo erg moeilijk. 2 weken geleden een nieuwe accu in de auto gezet en de eerste paar dagen liep die als een zonnetje, maar daarna kwam het probleem toch weer naar boven.

Ik heb al uitgesloten dat het mn radio niet kan zijn. Vannacht de zekering hiervan er uit getrokken en mijn auto start toch weer heel lastig.

Als ik even een goed stukje rijd en ik laat mn auto dan 2 uur stilstaan dan start tie daarna wel gewoon prima, maar na 6 uur niet zo. Kan ik dus ook uitsluiten dat het mijn dynamo is toch?

Gewoon zekering voor zekering er uit trekken en kijken wanneer het probleem zich niet meer voordoet?

Ik heb ergens gelezen dat het ook iets in de deur kan zijn. Mijn interieurverlichting gaat namelijk niet aan als ik de bestuurderskant open doe.

En de km teller en klok gaan ook niet uit als ik mijn auto op slot doe, ook niet na een paar uur. Ik weet niet of dat normaal is?

Iemand die mij kan helpen?
Gebruikersavatar
door JUUL
#2834026
Eerst vaststellen of je dynamo goed bijlaadt. Met lopende motor moet de laadstroom tussen de 13v en 14v zijn. Falende cv kan ook problemen geven, maar niet in zo'n korte tijd zoals jij benoemt. Km stand en klok blijven altijd aan, dash verlichting moet wel uit. Je kunt de amperage meten en dan de zekeringen 1 voor 1 eruit trekken. Wanneer de amperage daalt is dat de boosdoener. Hoop dat je er wat aan hebt.

P.S: alles wat ik hierboven omschreven heb kun je op youtube terugvinden. Ik zeg kijk je suf :mrgreen:
door Loradm
#2834028
Mijn auto heeft geen centrale deurvergrendeling helaas dus dat lijkt me niet het probleem en helaas heb ik geen ampèremeter thuis😬 eventueel die van iemand lenen haha

Enig idee wat het anders kan zijn? Zit me te bedenken dat het natuurlijk van alles kan zijn haha. Even een ampèremeter ergens vandaan toveren dan!

Iemand anders enig idee, veel voorkomende gevallen bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
door mano
#2834029
Dynamo. Kapotte diode in dynamo. Dat was mijn ervaring.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2834030
Loradm schreef: 06 jul 2021 14:47 helaas heb ik geen ampèremeter thuis😬 eventueel die van iemand lenen haha
Een multimeter heb je al voor een prikkie. Klik hier bijvoorbeeld. Hier kun je zowel de laadspanning als de ampereverbruik mee meten. Als je nooit met een multimeter hebt gewerkt, kijk wederom op youtube voor tutorials. Meten is weten :tu:
door Loradm
#2834036
Even een kleine update.

Multimeter aangesloten. Dynamo en accu zijn gewoon prima. Geven normale waardes aan.
Alleen nu komt het gekke. Als ik mijn multimeter aan sluit geeft tie 0,10 A aan. Wat dus zou betekenen dat dat niet te veel zou moeten zijn toch?

Iemand enig idee?
door Loradm
#2834043
JUUL schreef: 06 jul 2021 16:20
Loradm schreef: 06 jul 2021 14:47 helaas heb ik geen ampèremeter thuis😬 eventueel die van iemand lenen haha
Een multimeter heb je al voor een prikkie. Klik hier bijvoorbeeld. Hier kun je zowel de laadspanning als de ampereverbruik mee meten. Als je nooit met een multimeter hebt gewerkt, kijk wederom op youtube voor tutorials. Meten is weten :tu:
Waardes zijn na meten met multimeter gewoon prima dus ik zou het dan echt niet weten.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]