VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
#2833810
Dag fellow golfrijders,
Momenteel rijd ik al enkele jaren met een golf 3 tdi 110pk. Altijd lekker gereden. Al wat onderdelen vervangen, maar tot nu niets te erg voorgehad. Vorig jaar op controle een opmerking voor een slechte staat van de uitlaat.
Nu is het volgende gebeurt. Ik was aan het rijden op de autostrade. Het was zeer warm weer. Auto trok wat minder als normaal op de moment. Had de laatste tijd meer vermogensverlies, maar reed gewoon met mijn wagen. Op een gegeven moment rook langs de rechterkant binnen. Ik aan de kant. Kapje open en aan de achterkant van de motor links een brandje. Ik brand geblust met brandblusser. En de smeulende isolatie die zich aan de kant van het dashboard bevind verder met een vergiet met water geblust.
Erna de wagen kunnen starten. Motor draaide normaal, maar ik had geen werkend gaspedaal. Ik binnendoor naar huis kunnen rijden (+ 60 km) door enkel te schakelen op relantie.
Bij controle nadien gezien dat mijn kabels die van de turbokleppen en lmm meter naar de ecu gaan, aaneengesmolten waren. Bij het verleggen ervan had ik terug even een werkend gaspedaal. Ik dus het kapotte stuk verwijderd en de kabels terug aaneengezet. Een 5-tal massakabels heb ik tijdelijk even samengebonden. Nu geen werkend gaspedaal. Alle zekeringen zijn goed.
Ik heb al 2x binnendoor naar mijn werk gereden. Kan ongv een 50 per uur halen zo.
Nu denk ik dat mijn katalysator ook kapot is. Als ik start rateld er iets aan (de omgeving van) mijn motor en dan gaat mijn geel controlelampje pinken en stopt het geratel.
Een goede kennis is gisteren met zijn vagcom langsgeweest om te kijken of er een foutcode was.. (een jaar geleden had ik 1 foutcode van de lmm meter, maar een jaar gereden zonder problemen. Enkel minder vermogen) De wagen gaf geen signaal aan de obd-stekker. De wagen kon dus niet uitgelezen worden.
Heeft iemand enig idee wat ervoor zorgt dat ik geen gas kan geven? En kan de slechte uitlaat te maken hebben met de kortsluiting? Is de ecu mss kapot? Ik heb deze even losgemaakt en kabels zien er allemaal normaal uit. Alle massa-aansluitingen zagen er ook ok uit.
De uitlaat is volgens mij niet goed en denk dat dit wel een noodloop veroorzaakt. Maar het gaspedaal is me nu een raadsel. Op een gegeven moment deed ie het wel even. Iemand die ervaring heeft met dergelijk probleem?De wagen heeft 300k km, maar reed eigenlijk nog lekker. Zou m het liefst nog even houden..
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]