VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2833303
Geachte Lezers,

Ik ben in het bezit van een golf 5 Golf Plus 1.6 FSI Trendline Business uit 2005 waar nog maar net 86.000 km op verreden is.
Het volgende voor onze kenners hier:
Vandaag bij mijn APK keuring werd mij verteld dat mijn rechter achter rem geen druk heeft en afgekeurd is hierop.
De monteur van de garage kon mij vertellen dat het lag aan de ABS Pomp.
Ik heb hierbij geen trekkend voertuig naar links als men remt of een , zoals dat men noemt het veredelde ABS lampje op je dashboard gezien.
Het enige wat ik hierin kan vermelden zoals hierboven is dat ik de wagen niet veel gebruikt word en vaak stil staat tevens dat de Accu slecht is geworden in de jaren ervoor.

Kan iemand mij evt een oplossing geven want dat verhaal van het ligt aan uw ABS pomp gaat er bij mij niet zo zeer in.
Ik denk dan meer aan een remklauw die evt vast zit op een bepaald stuk.(auto stil in parkeervak in versnelling 2 en handrem erop + ik rij er niet veel mee ivm bedrijfswagen)

gegroet een ware vw rijder
#2833370
Het lijkt me dat een dergelijke storing door het ABS systeem gemeld zou moeten worden. Daar is die berg electronica in de auto voor. ABS maakt deel uit van de veiligheid van de auto.
Het lijkt me eerder een verstopte remslang. Dat is heel makkelijk vast te stellen door de aansluiting bij de remklauw los te maken terwijl er op de rem getrapt wordt. Ik ga er van uit dat de auto links en rechts aparte remslangen heeft.
#2833372
Ik denk dat uw vermoeden behoorlijk in de juiste richting zit mbt een remklauw die vast staat. Of wellicht een remblok (aan remklauw zijde) welke vast zit.

Heeft de betreffende garage geen aanvullende info over deze constatering (met een -m.i- leuk kostenplaatje)?

U zou evt met nat wegdek en leeg stuk weg zelf de abs eens aan de tand kunnen voelen. Let op: eerst even kijken of de auto wel echt recht blijft tijdens hard remmen. Dan pas de abs testen.
#2833446
Ik acht een niet goed werkende abs-pomp, al dan niet door een vastzittende klep, evenwel mogelijk.
Er gaat niet afdoende remvloeistof naar de remklauw, het wiel remt niet (krachtig genoeg), het systeem wordt niet geactiveerd en er volgt geen storing.
Mocht je dit willen controleren, of mogelijke andere verstoppingen, dan kun je de werkwijze van Paulflex volgen.
Indien dit het probleem niet is kun je denken aan de remklauw, of je kunt daarmee beginnen natuurlijk.
#2833638
Ik heb geleerd om altijd bij de simple/goedkopere reparaties te beginnen en zo verder 'troubleshooten' tot het problem opgelost is. Vastzittende achter remklauwen is een veel voorkomend problem bij VAG auto's van deze leeftijd, in jou geval lijkt het mij zelfs erg waarschijnlijk aangezien de auto vaak stil staat. Een remklauw kost rond de 60,- terwijl je voor een ABS pomp rond de 300,- kwijt bent.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]