VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
door humbo
#2830587
Hallo allemaal.
We zijn net een week in het bezit van een goudgele Id41st. Geweldige auto tot nu toe. Momenteel staat hij alweer bij de dealer vanwege een storingsmelding: electrische aandrijfsysteem. Ben benieuwd wat men zal zeggen. :-o
door hholties
#2831058
Heb ik ook gehad, alleen smorgens.
1 keer uit en aan en storing was weg
Dealer heeft storingen gewist en aan vw de vraag gesteld wat het betekend. Was ze niet bekent

Storing blijft nu al een week weg
door Ronal
#2831089
Storing blijft inderdaad nu weg. Ik heb het idee dat het te maken heeft met tot 100% opladen. Daarna de 1e keer wegrijden geeft een storing. Na opnieuw starten (ook na enkele KM's) was de storing weg.
door humbo
#2831154
Storing treedt nu met enige regelmaat op. Inderdaad na opladen. Vanochtend 81%. Kon wel rijden. Na uitstappen was de melding verdwenen. Dealer kon geen probleem uitlezen.
20210123_145558.jpg
20210123_145558.jpg (2.18 MiB) 7844 keer bekeken
door Chesco
#2831495
Ik heb exact dezelfde problemen met ID.4. Ook storing aandrijfsysteem na het laden, in dit geval 80%.
Tevens wanneer ik aankom en ik bij de laadpaal achteruit in wilde parkeren viel de auto tot 5x toe helemaal stil :-o , de hele kerstboom aan en in parkeerstand. Moest hem wel 5 tot 6x weer in R zetten en na 10cm plop weer uit. Lijkt wel alsof er storing optreed door aanwezige spanningsveld van de laadpaal ?!
#2831768
Heb dit probleem ook regelmatig maar de auto rijdt er niet minder op.
Storing verdwijnt vanzelf weer\.
Momenteel komen de volgende storingen vaak voor.
ACC werkt niet: Na voertuig uit gezet is en weer opgestart is doet alles het weer.
Sleutel werkt niet: Na software update doet deze het weer.
Navigatie valt soms uit: Start vanzelf weer op.
Spiegels blijven ingeklapt na handmatig inklappen: Na een stukje rijden klappen deze weer na buiten.

Dit zijn allemaal software problemen.
Maar rijden doet dit voertuig als de beste heb er nu 6000km opzitten, lekker stil en genieten van iedere kilometer.

Gr Wilco
door humbo
#2833559
humbo schreef: 29 dec 2020 15:31 Hallo allemaal.
We zijn net een week in het bezit van een goudgele Id41st. Geweldige auto tot nu toe. Momenteel staat hij alweer bij de dealer vanwege een storingsmelding: electrische aandrijfsysteem. Ben benieuwd wat men zal zeggen. :-o
hoera. zonet grote upgrade software gehad. probleem lijkt nu verdwenen :laugh:

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]