- 01 mei 2021 15:32
#2833059
Goed dag ,
Since kort ben ik in het trotse bezit van Volkswagen Passat CC.
Met de 1.8 tsi motor met 160 pk (CDAA als ik het goed heb) met het bouw jaar 2011.
Gelukkig geen noemens waardig olie verbruik of ratelende distributie ketting.
Beide vaak voorkomende problemen zijn al gefixt.
Nu zit er boven op het blok de PVC, daar zitten 2 aansluitingen op.
1 deel gaat met een slang naar de turbo en de andere gaat naar het inlaat spruitstuk.
Nu ben ik in de veronderstelling dat in die slangen geen olie hoort te zitten.
Kan iemand mij uitleggen waarom is er turbo druk nodig is voor de Carter ontluchting?
En hoe dat dan werkt om de olie van de lucht te scheiden.
Ik wil de inlaat schoonmaken, maar dat ga ik pas doen als er geen olie meer uit het blok in de inlaat terecht komt.
Alvast bedankt voor het delen van de kennis!
Groeten Bert
Since kort ben ik in het trotse bezit van Volkswagen Passat CC.
Met de 1.8 tsi motor met 160 pk (CDAA als ik het goed heb) met het bouw jaar 2011.
Gelukkig geen noemens waardig olie verbruik of ratelende distributie ketting.
Beide vaak voorkomende problemen zijn al gefixt.
Nu zit er boven op het blok de PVC, daar zitten 2 aansluitingen op.
1 deel gaat met een slang naar de turbo en de andere gaat naar het inlaat spruitstuk.
Nu ben ik in de veronderstelling dat in die slangen geen olie hoort te zitten.
Kan iemand mij uitleggen waarom is er turbo druk nodig is voor de Carter ontluchting?
En hoe dat dan werkt om de olie van de lucht te scheiden.
Ik wil de inlaat schoonmaken, maar dat ga ik pas doen als er geen olie meer uit het blok in de inlaat terecht komt.
Alvast bedankt voor het delen van de kennis!
Groeten Bert