VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door Jeanke16v
#2833392
Beste allemaal,

Ik heb sinds enkele jaren een gti16v PL waaronder een milltek classic uitlaat gemonteerd zit.

Blijkbaar zijn bij het plaatsen van de uitlaat de katalysator + lambdasonde verwijderd.
Nu zit ik met een uitstoot die vele malen hoger ligt dan toegelaten.

Wat kan ik nu best doen? Katalysator en lambdasonde er terug tussen plaatsen of zijn er andere opties?

Mvg Jochim
Gebruikersavatar
door mano
#2833393
Ligt een beetje aan wat er op je kentekenpapieren staat? U9 bijv. Aan de hand daarvan wordt je co percentage bepaald (wat de motor aan uitstoot mag hebben) en aan de hand daarvan kan je een vervolg plan maken.

Voor nu zou ik even kijken of de originele stekkers van de lambda nog ergens hangen. Dat zal ergens ter hoogte van de versnellingsbak en/of kachel slangen zijn.
Gebruikersavatar
door mano
#2833398
Is er een spaghetti spruitstuk gemonteerd?

Ik zou kiezen voor een 200cells sport katalysator en aan het uiteinde van het uitlaat spruitstuk (dus waar alle buizen samen zijn gekomen) een lambda sensor moer icm gat maken en uiteraard een nieuw lambdasensor.

Als je het helemaal "af" wil maken, zorg je dat de katalysator en overige delen voorzien worden van een flens. Zo kan je de katalysator en evt een vervanger daarvoor uitwisselen tijdens apk.

Dat zou voldoende moeten zijn om weer aan de geldige norm te voldoen.

Tenzij er nog wat spoken uit de kast komen...
door Jeanke16v
#2833403
Hey,

Uitlaatspruitstuk is nog origineel. Maar ik ga ervan uit dat dit geen probleem vormt?
dank je voor de duidelijke uitleg. Ik ga op zoek naar de nodige onderdelen.

Gr
Gebruikersavatar
door mano
#2833407
In jouw geval zou ik dan kiezen (ivm ontbreken spaghetti spruitstuk) voor toch een spaghetti spruitstuk + 200cells racekat. In het uiteinde spruitstuk het lamda gat (laten) maken.

Dan heb je een mooie uitlaat lijn eronder, welke je afhankelijk van apk kan kiezen van wel of zonder katalysator maar wel met de lambda regeling.

Er staat er eentje te koop in Den Bosch inc lambda sensor voor 100euro. Ik betwijfel alleen of de aansluiting overeenkomt met die van jou...
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]