- 24 mei 2021 10:26
#2833396
Ivm de ombouw van de 1.8 KR naar een 9A motor (zie project topic) komt er ook een vrij programmeerbaar stuurapparaat op de motor (KMS in dit geval). Let op: De 1.8 KR was voorzien van een Digifant II en een enkele gasklep ipv de spinnenkop.
Ik ben de kabelboom een beetje na aan het gaan om het originele tellerunit te kunnen behouden. In principe gaat KVS/buiten/olie temp gewoon direct naar de tellerunit net als indicaties voor knipperlicht/handrem/groot licht etc.
Alleen mbt de toerenteller kom ik er niet uit. Hoe krijgt de tellerbak dit signaal binnen?
Als ik de tellerbak bekijk zie ik bij de stekkers namen geprint staan van het signaal. Bij het 3e signaal vanaf de zijkant aan de zwarte stekker staat "hallgeber" zoals hiermee overeenkomt. Deze pin heeft echter geen draad aan de stekker?
Is het dan "tachometer" op de witte stekker zoals hier aangegeven? Tacho is eigenlijk snelheids(meter)...
Ik heb de Digifant ook nageplozen, veel zit daar ook niet op (schema). Geen van de hall sensor aansluitingen zijn bedraad.
Het enige wat ik kon vinden dat niet naar de motor ging was de aansluiting naar het fuel relay en die gaat ook naar D13, dat klopt met de auto kabelboom, en dat "idle stab. valve pin 3" en "digifant relay pin 87" samen komen in 1 stekker, maar ik weet niet precies waar die naartoe gaan.
Ik weet wel dat de motor niet startte als de MFA knop niet aangesloten zat.
Kortom, hoe komt de toerenteller aan zijn signaal?
Ik ben de kabelboom een beetje na aan het gaan om het originele tellerunit te kunnen behouden. In principe gaat KVS/buiten/olie temp gewoon direct naar de tellerunit net als indicaties voor knipperlicht/handrem/groot licht etc.
Alleen mbt de toerenteller kom ik er niet uit. Hoe krijgt de tellerbak dit signaal binnen?
Als ik de tellerbak bekijk zie ik bij de stekkers namen geprint staan van het signaal. Bij het 3e signaal vanaf de zijkant aan de zwarte stekker staat "hallgeber" zoals hiermee overeenkomt. Deze pin heeft echter geen draad aan de stekker?
Is het dan "tachometer" op de witte stekker zoals hier aangegeven? Tacho is eigenlijk snelheids(meter)...
Ik heb de Digifant ook nageplozen, veel zit daar ook niet op (schema). Geen van de hall sensor aansluitingen zijn bedraad.
Het enige wat ik kon vinden dat niet naar de motor ging was de aansluiting naar het fuel relay en die gaat ook naar D13, dat klopt met de auto kabelboom, en dat "idle stab. valve pin 3" en "digifant relay pin 87" samen komen in 1 stekker, maar ik weet niet precies waar die naartoe gaan.
Ik weet wel dat de motor niet startte als de MFA knop niet aangesloten zat.
Kortom, hoe komt de toerenteller aan zijn signaal?
You can sleep in a race car but you can't race a house!
Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, Megasquirt, etc)
Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, Megasquirt, etc)