VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2833312
Hallo allemaal,

Zag bij het vervangen van de brandstofpomp onder de auto dat de kunstof behuizing is gaan lekken vanwege een scheur! Echter kan ik deze nergens aankrijgen.

Wat zijn jullie tips hiervoor, kan er bijvoorbeeld iets anders voor in de plaats, of een brandstofpomp zonder een huis of iets dergelijks 191201043 Dit is de eigenlijke artikelnummer van dat huisje
#2833315
Eerste hit op Google als je zoekt op het door jou gegeven nummer:
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... nzinepomp/ :grinning:

Zo te zien loopt de benzine via het huisje naar de accumulator zelf (en dan naar het filter).
De pomp zit in de tank toch?
#2833323
Heb je de 2k opgebracht terwijl het huis droog was? Ik gebruik het ook weleens tijdelijk en het verbaast me hoelang dat spul alles dicht houdt (hydrauliek olie). Indien er nog brandstof uitloopt, dan heeft het geen nut.

Er zal niets anders opzitten dan sloperijen en of hier leden benaderen. Nieuw zal een unicum worden..

De accumulator houdt de druk -tijdelijk- vast waardoor de motor sneller start dan ipv eerst het systeem weer opnieuw onder druk te moeten zetten.
#2833326
Of je maakt een additioneel catchtankje voorin.
#2833327
Denk het niet, op het moment dat het brandstof systeem leeg loopt is deze vrij lastig te ontluchten met de druk die aangeleverd wordt door de pomp zelf.

Persoonlijk denk ik beter het tankje demonteren, vet/olie vrij maken (licht schuren) en dan een goede epoxy erop.

Of een RVS tank laten maken. Kost wat.. heb je ook wat.
#2833329
mano schreef: 21 mei 2021 07:46 Denk het niet, op het moment dat het brandstof systeem leeg loopt is deze vrij lastig te ontluchten met de druk die aangeleverd wordt door de pomp zelf.
Dat gaat toch via de retour? Uiteindelijk moet de benzine (of lucht) ook ergens heen als het tankje vol is.
#2833330
De spinnenkop plunjer is gesloten waardoor je nauwelijks druk op de verstuivers krijgt. Deze gaat alleen open als je de luchtweger handmatig omhoog houdt. Daarnaast zal de motor even een x periode beroerd lopen.

Dus de brandstofleiding van en naar pomp zal wel gaan maar het injectie gedeelte lijkt me niet.

Laat ik het zo zeggen, toen ik bij mij KR het brandstofsysteem leeg had moest ik eerst de luchtweger een x periode omhoog houden, toen een aantal keer contact, dan kon ik starten en wanneer de motor aan wilde slaan, alles weer dichtbouwen.

Lijkt me handiger om gewoon het tankje te repareren.
#2833332
Ah oke, die spinnenkop was bij mijn auto al verwijderd toen ik hem kocht, dus dat systeem ken ik niet goed. Bedankt voor de uitleg in ieder geval :)
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]