- 18 jan 2018 19:30
#2801704
Wat heb je nodig?
- PVC dop van Ø 60-70mm.
- Auto ventiel
- Compressor met een opzetstuk voor een autobanden pomp met manometer
- Water + Zeep in een spray fles.
- Gereedschap kist
Stap 1: Zorg dat je alles klaar hebt liggen. Boor in je PVC dop met een boortje van 12mm een gat. Smeer je ventiel met vaseline in en prop hem erin. Zoek een lege spuitfles en vul deze met water en zeep. Stap2: Demonteer je luchtfilterhuis en luchtmassameter (Bij mij was het voldoende om alleen de slangklem los te maken en de dop erop te zetten).
Stap 3: Haal de carter ontluchting pot oftewel de PCV valve los (de hockey puck) en dop deze af. Je wilt geen olie in je inlaat traject. Mij viel ook op toen ik de hockey puck eraf had ik hem 2 kanten op kon blazen maar dit is normaal! (Ik heb hem zelf afgedopt met gereedschap uit me gereedschap kist. Je moet dus even zelf bekijken wat erop past. Ik had hem heel ‘ghetto’ met een verlengstuk van mijn ratel afgedopt en de sleutel van me slotbout ) Stap 4: Ook kan de olie vuldop eraf
Stap5: Heb je een after-market BOV en geen DV? Haal je BOV eruit. Deze kan een ‘neppe lek’ geven. Controleer deze op een andere manier. Er is een verschil tussen on boost zijn en een lek test.
Stap 6: Sluit je compressor aan op het ventiel.
Stap 7: Zet de compressor aan en heb je spuitfles met water bij de hand. Breng het systeem langzaam op druk. 1 bar is voldoende.
Stap 8: Nu komt het leuke. Luister goed of je een sis hoort. Als je een sis hoort en je kan de exacte locatie niet vinden? Gebruik je spuitfles en kijk of er belletjes ontstaan. Stap 9: Vervang wat er vervangen moet worden en doe dan de lek test opnieuw. Blijf stap 1-8 uitvoeren totdat er geen lekjes meer zijn! Als het goed is moet je systeem op het eind alle druk netjes vasthouden of heel langzaam teruglopen.
PS: Je hoort ook olie borrelen dit is echter normaal!
En verwar je Diverter Valve(DV) niet met je PCV valve ookal zitten ze naast elkaar. (De PCV valve is een hockeypuck. De DV heeft boven op de kop een slangetje) PCV valve
DV
Bij mij was als eerst me split R lek. Achteraf gezien bleek dit niet zo. Had toen mijn DV dus even teruggeplaatst en ging veder testen. Daarna kwam ik erachter dat de klem om de slang van de gasklep niet goed afsloot. Toen ik hem wou aandraaien kwam ik erachter dat de klem opwas omdat hij doordraaide. Nieuwe klem gekocht en weer veder zoeken. Bij de laatste test kwam eruit dat mijn inlaat pakking lek was. Nieuwe gekocht en klaar is kees. Was zeer tevreden met het resultaat hij is gelijk een stuk feller en pakt beter op.
Correct me if i am wrong nog nooit een diy gemaakt.
Was ook niet de bedoeling om een diy te maken anders zou ik heel veel foto's genomen hebben.
- PVC dop van Ø 60-70mm.
- Auto ventiel
- Compressor met een opzetstuk voor een autobanden pomp met manometer
- Water + Zeep in een spray fles.
- Gereedschap kist
Stap 1: Zorg dat je alles klaar hebt liggen. Boor in je PVC dop met een boortje van 12mm een gat. Smeer je ventiel met vaseline in en prop hem erin. Zoek een lege spuitfles en vul deze met water en zeep. Stap2: Demonteer je luchtfilterhuis en luchtmassameter (Bij mij was het voldoende om alleen de slangklem los te maken en de dop erop te zetten).
Stap 3: Haal de carter ontluchting pot oftewel de PCV valve los (de hockey puck) en dop deze af. Je wilt geen olie in je inlaat traject. Mij viel ook op toen ik de hockey puck eraf had ik hem 2 kanten op kon blazen maar dit is normaal! (Ik heb hem zelf afgedopt met gereedschap uit me gereedschap kist. Je moet dus even zelf bekijken wat erop past. Ik had hem heel ‘ghetto’ met een verlengstuk van mijn ratel afgedopt en de sleutel van me slotbout ) Stap 4: Ook kan de olie vuldop eraf
Stap5: Heb je een after-market BOV en geen DV? Haal je BOV eruit. Deze kan een ‘neppe lek’ geven. Controleer deze op een andere manier. Er is een verschil tussen on boost zijn en een lek test.
Stap 6: Sluit je compressor aan op het ventiel.
Stap 7: Zet de compressor aan en heb je spuitfles met water bij de hand. Breng het systeem langzaam op druk. 1 bar is voldoende.
Stap 8: Nu komt het leuke. Luister goed of je een sis hoort. Als je een sis hoort en je kan de exacte locatie niet vinden? Gebruik je spuitfles en kijk of er belletjes ontstaan. Stap 9: Vervang wat er vervangen moet worden en doe dan de lek test opnieuw. Blijf stap 1-8 uitvoeren totdat er geen lekjes meer zijn! Als het goed is moet je systeem op het eind alle druk netjes vasthouden of heel langzaam teruglopen.
PS: Je hoort ook olie borrelen dit is echter normaal!
En verwar je Diverter Valve(DV) niet met je PCV valve ookal zitten ze naast elkaar. (De PCV valve is een hockeypuck. De DV heeft boven op de kop een slangetje) PCV valve
DV
Bij mij was als eerst me split R lek. Achteraf gezien bleek dit niet zo. Had toen mijn DV dus even teruggeplaatst en ging veder testen. Daarna kwam ik erachter dat de klem om de slang van de gasklep niet goed afsloot. Toen ik hem wou aandraaien kwam ik erachter dat de klem opwas omdat hij doordraaide. Nieuwe klem gekocht en weer veder zoeken. Bij de laatste test kwam eruit dat mijn inlaat pakking lek was. Nieuwe gekocht en klaar is kees. Was zeer tevreden met het resultaat hij is gelijk een stuk feller en pakt beter op.
Correct me if i am wrong nog nooit een diy gemaakt.
Was ook niet de bedoeling om een diy te maken anders zou ik heel veel foto's genomen hebben.
.