VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door GolfGTIvandijk
#2801704
Wat heb je nodig?
- PVC dop van Ø 60-70mm.
- Auto ventiel
- Compressor met een opzetstuk voor een autobanden pomp met manometer
- Water + Zeep in een spray fles.
- Gereedschap kist


Stap 1: Zorg dat je alles klaar hebt liggen. Boor in je PVC dop met een boortje van 12mm een gat. Smeer je ventiel met vaseline in en prop hem erin. Zoek een lege spuitfles en vul deze met water en zeep.
20180118_185913.jpg
20180118_185913.jpg (4.14 MiB) 3084 keer bekeken
Stap2: Demonteer je luchtfilterhuis en luchtmassameter (Bij mij was het voldoende om alleen de slangklem los te maken en de dop erop te zetten).
Stap 3: Haal de carter ontluchting pot oftewel de PCV valve los (de hockey puck) en dop deze af. Je wilt geen olie in je inlaat traject. Mij viel ook op toen ik de hockey puck eraf had ik hem 2 kanten op kon blazen maar dit is normaal! (Ik heb hem zelf afgedopt met gereedschap uit me gereedschap kist. Je moet dus even zelf bekijken wat erop past. Ik had hem heel ‘ghetto’ met een verlengstuk van mijn ratel afgedopt en de sleutel van me slotbout :mrgreen: )
20171003_181458.jpg
20171003_181458.jpg (4.22 MiB) 3084 keer bekeken
Stap 4: Ook kan de olie vuldop eraf
Stap5: Heb je een after-market BOV en geen DV? Haal je BOV eruit. Deze kan een ‘neppe lek’ geven. Controleer deze op een andere manier. Er is een verschil tussen on boost zijn en een lek test.
Stap 6: Sluit je compressor aan op het ventiel.
Afbeelding
Stap 7: Zet de compressor aan en heb je spuitfles met water bij de hand. Breng het systeem langzaam op druk. 1 bar is voldoende.
Stap 8: Nu komt het leuke. Luister goed of je een sis hoort. Als je een sis hoort en je kan de exacte locatie niet vinden? Gebruik je spuitfles en kijk of er belletjes ontstaan.
xxx.jpg
xxx.jpg (15.47 KiB) 3084 keer bekeken
Stap 9: Vervang wat er vervangen moet worden en doe dan de lek test opnieuw. Blijf stap 1-8 uitvoeren totdat er geen lekjes meer zijn! Als het goed is moet je systeem op het eind alle druk netjes vasthouden of heel langzaam teruglopen.

PS: Je hoort ook olie borrelen dit is echter normaal!
En verwar je Diverter Valve(DV) niet met je PCV valve ookal zitten ze naast elkaar. (De PCV valve is een hockeypuck. De DV heeft boven op de kop een slangetje)
x.jpg
x.jpg (25.46 KiB) 3084 keer bekeken
PCV valve

xxxx.jpg
xxxx.jpg (46.2 KiB) 3084 keer bekeken
DV

Bij mij was als eerst me split R lek. Achteraf gezien bleek dit niet zo. Had toen mijn DV dus even teruggeplaatst en ging veder testen. Daarna kwam ik erachter dat de klem om de slang van de gasklep niet goed afsloot. Toen ik hem wou aandraaien kwam ik erachter dat de klem opwas omdat hij doordraaide. Nieuwe klem gekocht en weer veder zoeken. Bij de laatste test kwam eruit dat mijn inlaat pakking lek was. Nieuwe gekocht en klaar is kees. Was zeer tevreden met het resultaat hij is gelijk een stuk feller en pakt beter op.
Correct me if i am wrong nog nooit een diy gemaakt.
Was ook niet de bedoeling om een diy te maken anders zou ik heel veel foto's genomen hebben. ;)
Gebruikersavatar
door Rick28
#2804688
Goede uitleg idd.. en super dat je het op t forum plaatst..!
Klein vraagje, hoeveel druk heb je uiteindelijk erop gezet om het systeem te testen?
#2804696
Rick28 schreef:Goede uitleg idd.. en super dat je het op t forum plaatst..!
Klein vraagje, hoeveel druk heb je uiteindelijk erop gezet om het systeem te testen?
Rond de 1 bar was genoeg voormij
Gebruikersavatar
door Golf18tee
#2832973
Dit verhaal staat ook op mijn lijstje om te doen.
VCDS ( vag-com) geeft bij mij de melding:
17705 Verbinding uitlaatgasturbo- gasklep
P1297 35-10 drukdaling geregeld.
Zodoende maar eens wat voorbereidend werk gedaan en het volgende gevonden:
Op youtube staan filmpjes waarbij beide kanten van de drukbuis tussen de MAF en het gasklephuis worden afgedopt met een PVC einddop 70mm. Waarbij de kant aan de MAF -zoals hier- wordt voorzien van een autoventiel om de buis op druk te zetten. Zo voorkom je druk in het motorblok zelf. En er blijkt een DIY rookmachine bedacht te zijn, die je kan gebruiken om druklekken zichtbaar te maken. Die kan je vinden ophttps://www.youtube.com/watch?v=tixozqgSwN03 Al lijkt mij een ontwerp die werkt met de chineese rookballetjes (die je in feestwinkels kan kopen), nog simpeler. Of dat zo is dat plaats ik wel tzt.
Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]

Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]