VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
#2831670
Tiguan 2016 discover pro navigatie update probleem oplossen:

Nadat ik vorig jaar problemen had met het updaten van mijn gps kaarten via de gewone zip file
(Updates werden wel gevonden, maar wouden niet uitvoeren)
heb ik toen het tergend trage discover care programma gebruikt. Dit werkte toen goed.

Nu ik dit jaar opnieuw de update wou uitvoeren via discover care, kreeg ik na de 4uur durende download een foutmelding. Gevolg geen updates.

Dan maar opnieuw de zip file proberen. Met uiteraard opnieuw hetzelfde probleem. Zodra je de SD kaart invoert krijg je een melding met nieuwe update bestanden gevonden, maar als je ze wil uitvoeren, dan lukt het niet.

Nu heb ik 1 verschil gemerkt tussen de bestanden van vorig jaar welke wel werkte, en die van dit jaar uit de zip. Er ontbreekt namelijk 1 .md5 bestand...

Dan maar goegelen, en na veel gezoek een oplossing gevonden.

Je kan dit .md5 bestand namelijk zelf aanmaken. En het is héél simpel.
Maak gewoon een leeg tekst bestand aan (.txt) en verander de naam EN .txt extensie
De naam is dezelfde naam als je gedownloade zip file maar de extensie moet .md5 zijn
(zorg dat bestandsextensie weergegeven worden, anders kan je deze niet wijzigen)

Copier dit bestandje bij op je SD kaart samen met de uitgepakte zip file
je hebt nu 2 mappen en 2 bestanden.
Nu zal de update wel uitgevoerd worden.

Aangezien ik zeker niet de enigste ben met dit probleem, heb ik hier maar even een account aangemaakt om mijn gevonden oplossing met iedereen te delen. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan!
Bijlagen:
8DFA31DD-D40C-4B60-AE7F-621A3144FE05.jpeg
8DFA31DD-D40C-4B60-AE7F-621A3144FE05.jpeg (936.54 KiB) 716 keer bekeken
#2831673
Het is inderdaad geen correct md5 bestand, maar blijkbaar is dat geen probleem om de update uit te voeren.
Maar als het md5 bestand niet op de SD kaart staat, dan start de update simpelweg niet, ook al herkend hij de nieuwere kaartupdate wel bij plaatsen van de SD kaart.

Vraag me niet hoe, wat of waarom. Daar heb ik ook geen antwoord op. Ik kan alleen maar vertellen dat de update wel uitvoerbaar is door simpelweg deze truck toe te passen.
Tiguan dashboard lampjes

De mijne is door een bevriende monteur gerepareerd[…]

Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]