VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jeroen139
#2830342
Ik kreeg vandaag het leuke bericht dat mijn ID.4 volgende week donderdag opgehaald kan worden. Kijk uit naar het verkennen van alle mogelijkheden van deze auto. Heb hem verkozen boven de Tesla 3 (en andere elektrische modellen in mijn leasecategorie die daaronder in de rangschikking staan bij mij), voornamelijk om de binnenruimte. Althans, dat verwacht ik en maakt het spannend. Ik lees / zie nog veel over de softwareproblemen zoals een vastlopend multimedia systeem, maar heb ook daar de verwachting van dat dat een kwestie van tijd is. Software is nu eenmaal eenvoudiger te modificeren dan hardware. Oftewel, spannend leuk.

Nu heb ik ook makkelijk praten, want het is een lease auto. Nu ben ik ook blij dat ik hem volgende week al kan rijden en dus in 2020 op kenteken staat, want dat scheelt een hoop netto per maand. Als dit niet gelukt was (en heb dus een gok genomen) dan vermoed ik dat ik vanwege het uiterlijk en het vermoedelijke iets grotere gebruiksgemak toch de Enyaq had gekozen. Maar dat maakt de ID.4 nog steeds een fantastische keuze.

Ik rij nu een S90 T4 wat een heel comfortabele auto is. Ben ook benieuwd hoe de ID.4 qua comfort presteert t.o.v. deze auto, als is het een beetje appels met peren vergelijken. Heb daarnaast de mogelijkheid om hem met de Tesla 3 van mijn vrouw te vergelijken. Ben dan ook geen autojournalist, maar autoliefhebber wat elke vergelijking een leuke maakt. Als er interesse is, dan wil ik dat komende tijd hier terugkoppelen.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2830366
Welkom de eerste id4 rijder hier op het forum uniek moment 👍 Ben inmiddels al aan de id3 gewend in het straat beeld. Ben heel benieuwd naar de vergelijking en de review van de ID4.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2830387
Welkom! Je mag altijd updaten m.b.t. de rijervaring van je ID4. Qua dat betreft ben je de ID4 pionier, altijd goed om de ervaring te delen met anderen. Veel lees- en rijplezier :tu:
door ID4maxfirst
#2830424
Na lang wachten heb ik hem vorige week in ontvangst mogen nemen. Wat een auto! Het is een zeer ruime suv met vooral binnenin een zee van ruimte. Vanzelfsprekend heb ik hem vooraf niet real life kunnen bekijken. Ik kan je zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het rijdt fantastisch, wel is de bediening nog even wennen. Het touch screen lijkt nog wat traag te reageren. De cruise control neemt het erg graag van je over. Kortom de handleiding moet ik nog even verder doorspitten. Ik ben er erg blij mee en hoop jullie straks ook. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
PaulusB vinden dit leuk
door Marc1978
#2830462
Mooie auto zeg! Mijn id4 komt pas in februari.
Heb jij toevallig een digitale handleiding van de id4? Ik heb wel een Duitse gevonden maar die taal is niet mijn sterkste kant.
door Ronal
#2830775
Heb op de 28e december de ID4 gekregen. Blauw - 1st. Bevalt prima de auto. Rijdt prima. Actieradius valt wat tegen, maar dat komt ws. door de kou. Nog niet heel veel KM gereden (ca. 500). Ik heb wel nu een storing (zie elders).

Veel mogelijkheden en instellingen.
door teunster
#2830791
Prachtige auto! De ID3 is zeker geen kleine auto (super blij met de zee van ruimte binnen!), maar op oudjaarsdag had ik mijn ID3 naast een ID4 aan de lader staan (Beekse Bergen) en dan zie je dat die ID4 serieus groter is/oogt. Heel mooi ding, veel plezier er mee!
door Rikros
#2831021
Goedemorgen,

Ik heb de mijne nu een maand. Inderdaad zonder hem in real live te zien gekocht om nog te profiteren van de lagere bijtelling. Ik ben echt tevreden over hoe hij rijd en de looks van de auto. Ik heb wel wat zaken gelijk gepimpt om er toch een beetje persoonlijke touch aan te geven.

Alleen lukt het niet om te snelladen met de goede snelheid ban 125 kw. Zie hoofdstuk probelmen. Ik hoop dat dit opgelost kan worden. Verder een hele gave auto.
door ID4Ron
#2831050
Dag Rikros,

Mooie auto, wat heb jij zoal gedaan om de ID (optisch) te onderscheiden van al die andere ID`s?

Snelladen heb ik nog niet de kans voor gehad met mijn ID, maar zal de ervaring delen.
door ID4maxfirst
#2831189
Inmiddels bijna 2.000 km verder. Nog steeds erg tevreden, erg fijne auto vooral de lane assist i.c.m. de adaptive cruise control is fantastisch! Automatisch sturen gaat in meeste gevallen van zelf. Alleen scherpe bochten moet je zelf doen.

Toevallig vanmorgen mijn eerste storing, auto komt niet meer uit de parkeerstand. Staat dus momenteel stil. 7 foutmeldingen tegelijk, verwacht dus iets met een zekering of bepaald deel van de spanningsvoorziening.

Volkswagen biedt met de mobiliteit garantie een monteur binnen een uur op locatie, dus dat is fijn.

Auto staat op de oprit en monteur komt vanmiddag (ben met de auto van mijn vrouw vertrokken).

Hopelijk is het snel weer verholpen.

actieradius bij een volle accu (80%) zit ronde de 350km. De kou zal hier deels schuldig aan zijn. Ben erg benieuwd naar het verbruik in de zomer en dan vooral i.c.m. aanhanger (vouwwagen😉)

Snelladen gaat met wisselende snelheden, 104kw max gehaald nu. een ander moment is dat 68kw geweest, zal met de combinatie buiten- en accu temperatuur te maken moeten hebben.

las ergens iets over de binnenverlichting. De volume en verwarming zou niet verlicht zijn? Bij mij is dat nooit verlicht geweest, dus mocht dat bij anderen wel het geval zijn dan hoor ik dat graag.
Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]