- 29 dec 2020 12:32
#2830579
Ik rijd sinds 3 maanden in een ID3 Max. Een auto van 50k. Ik heb al veel VW's gehad en was daar altijd zeer tevreden over.
Ik heb inmiddels een waslijst aan klachten ;
Problemen/ergernissen bij aflevering:
De auto blijkt maanden lang buiten op een parkeerplaats te hebben gestaan. Niet
bevorderlijk voor een auto. En het is ook geen nieuwe auto meer.
De auto heeft veel softwareproblemen:
o App Connect-infotainmentsysteem ontbreekt
o Heads-up display is niet compleet
o Navigatiesysteem is gedateerd (nieuwe versie zit er nog niet op)
o Het navigatiesysteem/infotainmentsysteem is veel te traag en daardoor
gebruikersonvriendelijk
o Een Software-update van 6 uur is noodzakelijk. Die is toegezegd eerste
kwartaal 2021. Maar dat kan ook maart/april worden volgens de dealer.
De Max uitvoering zou worden uitgerust met een hoogwaardige audio installatie van
het merk Beats. Dit is zonder enige vorm van communicatie verwijderd van de lijst
met functionaliteiten.
Problemen bij gebruik:
De auto deed niets meer. Weggesleept door dealer. Oorzaak onduidelijk. Reset
uitgevoerd. Auto een week kwijt geweest.
Het navigatiesysteem was extreem traag (opstarten duurde 5 minuten, er is door de
dealer een volledige reset uitgevoerd)
Er gaat geregeld een lampje branden dat er problemen zijn met de airbag
Er zijn geen geschikte winterbanden met een lage rolweerstand voor de ID3. Dat
heeft aanzienlijke impact op het verbruik.
Misleidende communicatie en daardoor aanzienlijke overlast en schade:
De auto wordt in de markt gezet met een actieradius van 420 km. Ik ben op de
hoogte van WLTP en weet dat ik dat met een korrel zout moet nemen. De actieradius
die ik in de praktijk behaal met een nette aangepaste rijstijl is zodanig afwijkend dat
er m.i. sprake is van misleiding.
In de praktijk zou ik een rijbereik moeten hebben van minimaal 300 km volgens uw
communicatie. In kom ik niet verder dan 258 km met een rustige rijstijl.
Ik laad mijn auto thuis op sinds september. Met een 100% lading heeft mijn display
nog nooit meer aangegeven dan 320 km.
Dit beperkte bereik is voor mijn zeer onpraktisch omdat ik vaak zakelijk onderweg ben
en 300 km een noodzakelijke actieradius is. Nu wordt ik gedwongen tijd te reserveren
om bij te laden.
En dan is de winter nog niet echt begonnen.
Ik heb een steunhaak laten monteren voor onze elektrische fietsen. Je verwacht dat
die steunhaak een realistische en bruikbare belastingswaarde heeft. Op internet
circuleren waardes van 75 kg voor de steunhaak voor de ID3:
https://www.mountox.com/elektrische-aut ... range.html
https://www.ad.nl/auto/definitief-dit-i ... ~a3947f14/
De praktijk is eigenlijk bizar en niet meer van deze tijd. De belastingswaarde is
slechts 55 kg.
Dit betekent voor ons een grote schadepost. Wij hebben 2 twee elektrische fietsen
van 25 kg en een fietsendrager van 20 kg. Totaal 75 kg. De enige keuze die we nu
hebben om de fietsen, waar we zeer tevreden mee zijn, weer verkopen en kijken of
we lichtere fietsen kunnen vinden en een lichtere fietsendrager
Dealer van Tilburg Bastianen reageert correct op mijn klachten maar is niet in staat dit naar
tevredenheid op te lossen.
Samenvattend moet ik helaas concluderen dat Volkswagen de reputatie van leverancier van
kwaliteitsproducten met de VW ID3 niet heeft waar gemaakt. Ik heb aanzienlijk ongemak,
ergernis en financiële schade.
Mijn advies; Neem geen ID3!
Ik heb inmiddels een waslijst aan klachten ;
Problemen/ergernissen bij aflevering:
De auto blijkt maanden lang buiten op een parkeerplaats te hebben gestaan. Niet
bevorderlijk voor een auto. En het is ook geen nieuwe auto meer.
De auto heeft veel softwareproblemen:
o App Connect-infotainmentsysteem ontbreekt
o Heads-up display is niet compleet
o Navigatiesysteem is gedateerd (nieuwe versie zit er nog niet op)
o Het navigatiesysteem/infotainmentsysteem is veel te traag en daardoor
gebruikersonvriendelijk
o Een Software-update van 6 uur is noodzakelijk. Die is toegezegd eerste
kwartaal 2021. Maar dat kan ook maart/april worden volgens de dealer.
De Max uitvoering zou worden uitgerust met een hoogwaardige audio installatie van
het merk Beats. Dit is zonder enige vorm van communicatie verwijderd van de lijst
met functionaliteiten.
Problemen bij gebruik:
De auto deed niets meer. Weggesleept door dealer. Oorzaak onduidelijk. Reset
uitgevoerd. Auto een week kwijt geweest.
Het navigatiesysteem was extreem traag (opstarten duurde 5 minuten, er is door de
dealer een volledige reset uitgevoerd)
Er gaat geregeld een lampje branden dat er problemen zijn met de airbag
Er zijn geen geschikte winterbanden met een lage rolweerstand voor de ID3. Dat
heeft aanzienlijke impact op het verbruik.
Misleidende communicatie en daardoor aanzienlijke overlast en schade:
De auto wordt in de markt gezet met een actieradius van 420 km. Ik ben op de
hoogte van WLTP en weet dat ik dat met een korrel zout moet nemen. De actieradius
die ik in de praktijk behaal met een nette aangepaste rijstijl is zodanig afwijkend dat
er m.i. sprake is van misleiding.
In de praktijk zou ik een rijbereik moeten hebben van minimaal 300 km volgens uw
communicatie. In kom ik niet verder dan 258 km met een rustige rijstijl.
Ik laad mijn auto thuis op sinds september. Met een 100% lading heeft mijn display
nog nooit meer aangegeven dan 320 km.
Dit beperkte bereik is voor mijn zeer onpraktisch omdat ik vaak zakelijk onderweg ben
en 300 km een noodzakelijke actieradius is. Nu wordt ik gedwongen tijd te reserveren
om bij te laden.
En dan is de winter nog niet echt begonnen.
Ik heb een steunhaak laten monteren voor onze elektrische fietsen. Je verwacht dat
die steunhaak een realistische en bruikbare belastingswaarde heeft. Op internet
circuleren waardes van 75 kg voor de steunhaak voor de ID3:
https://www.mountox.com/elektrische-aut ... range.html
https://www.ad.nl/auto/definitief-dit-i ... ~a3947f14/
De praktijk is eigenlijk bizar en niet meer van deze tijd. De belastingswaarde is
slechts 55 kg.
Dit betekent voor ons een grote schadepost. Wij hebben 2 twee elektrische fietsen
van 25 kg en een fietsendrager van 20 kg. Totaal 75 kg. De enige keuze die we nu
hebben om de fietsen, waar we zeer tevreden mee zijn, weer verkopen en kijken of
we lichtere fietsen kunnen vinden en een lichtere fietsendrager
Dealer van Tilburg Bastianen reageert correct op mijn klachten maar is niet in staat dit naar
tevredenheid op te lossen.
Samenvattend moet ik helaas concluderen dat Volkswagen de reputatie van leverancier van
kwaliteitsproducten met de VW ID3 niet heeft waar gemaakt. Ik heb aanzienlijk ongemak,
ergernis en financiële schade.
Mijn advies; Neem geen ID3!
WouterG vinden dit leuk