VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MVW
#2811795
Goed kijken of je "919" of "920" in het onderdeelnummer hebt staan. Als je oude teller de 919 is, kun je geen 920 monteren. Doe je dat wel, dan zit je met allerlei storingen die niet zomaar op te lossen zijn. Dat heeft te maken met het gebruik van CAN-bus. In principe is een Golf tot bouwjaar 2001 niet voorzien van CAN-bus en heb je de 919. Vanaf modeljaar 2001 heb je CAN en dus de 920.

Verder zal je een draad van een stekker vanaf ECU (onder je ruitenwissermotor) naar je teller moeten trekken voor het brandstofverbruik. En uiteraard een nieuwe ruitenwisserhendel om je MFA te bedienen.
Heeft de auto climatronic? Dan heb je ook een buitenluchttemperatuursensor en werkt de temperatuurweergave. Zo niet, moet je ook nog een sensor + bedrading monteren als je dat werkend wilt hebben.
Tot slot nog het met de laptop inleren van de sleutels i.v.m. de startblokkering en het corrigeren van de kilometerstand.
Een aardig klusje, maar het is wel goed te doen. En het is de moeite waard; ik heb het zelf ook gedaan.

Ik zie trouwens dat je een Full-fis teller op je verlanglijstje hebt staan. Die hebben het grootste display omdat bovenin de RDS-weergave voor de radio weergeeft. Dan staat er bijvoorbeeld Radio 538, of CD Track 1.
Ook heb je met een Full-fis de mogelijkheid om de navigatiepijlen weer te geven. Dit is echter alleen mogelijk met een origineel MFD1 navigatiesysteem.
Ook daar zit weer een "maar" aan: heb jij een 919 teller, dan werkt deze alleen met een MFD1-A (oudste versie, Navi updates lopen tot 2007.

Bij een 920 teller kun je ook de nieuwere MFD1 versies gebruiken (te zien in het onderdeelnummer) maar dan wel in combinatie met TMC-box.
door JVBora91
#2818930
MVW schreef:Een SE-teller. Ook heel mooi inderdaad!
Beste MVM

Kun u me misschien uitleggen wat verschil is tussen de 2 teller hierboven. ik heb op dit moment halve scherm in me bora zitten (ik geloof dat u dat se-teller noemt)
:SCRATCH:
door JVBora91
#2818985
MVW schreef:MVM?

Half scherm = half FIS
Volledig scherm = full fis

SE-teller is te herkennen aan de zilveren randen in de klokken en het uiterlijk van de cijfer dat overeenkomt met die van een R32-teller.
ik weet u naam niet, alleen nickname vandaar.

oké dan heb ik se-teller half FIS
is er verschil in qua functie als ik voor full fis ga?
Gebruikersavatar
door MVW
#2818992
Als je dan de drie letters van m'n nickname overtypt, doe het dan goed ;)

Bij Full-fis kun je, dankzij het grotere scherm, een aantal functies van de radio weergeven:
- RDS-weergave
- CD-speler/wisselaar gegevens
- navigatiepijlen en aanwijzingen (indien ondersteunde MFD-radio)
door JVBora91
#2819045
MVW schreef:Als je dan de drie letters van m'n nickname overtypt, doe het dan goed ;)

Bij Full-fis kun je, dankzij het grotere scherm, een aantal functies van de radio weergeven:
- RDS-weergave
- CD-speler/wisselaar gegevens
- navigatiepijlen en aanwijzingen (indien ondersteunde MFD-radio)


duidelijk, bedankt voor de uitleg
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]