VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2825732
Beste forumleden,
Afgelopen week ben ik opgelicht.
Hoe? Ik heb via Mp een advertentie geplaatst dat ik een chromen bumper zoek voor een golf 1.
Vervolgens ben ik benaderd via WhatsApp. Via WhatsApp ging het 'gesprek' verder, op zich niets mis mee. Ik heb betaald maar er is geen bumper geleverd.
De details.
De verkoper deed zich voor als Sander met mobielnummer 06-44994813.
De betaalgegevens: Eindigt op 01 35.
Hij vertelde verder dat hij werkzaam is bij autobedrijf Timur in Kerkrade.
Ik heb ondertussen contact gehad met Timur en hij heeft hier niets mee te maken.
Hij heeft foto's gebruikt (inclusief tekst) van Volksforum die gepost waren in 2007.
Ik heb ondertussen aangifte gedaan. Het 06 nr is bekend bij de politie.
Voor jullie, let dus op als je een transactie doet waarbij bovenstaande gegevens worden gebruikt.
Verder, als jullie iets bekend voorkomt hoor ik het graag. Ik wil mijn centjes terug, en hoop (te voorkomen) dat deze stumper of stumpers niet meer slachtoffers maken
#2825831
Ik heb je bericht wat aangepast ivm persoon gegevens.

Voor andere forum gebruikers; Bij de Onderwerp starter zijn nog wat meer gegevens bekend. Stem even per PB af als je met dezelfde handelaar te maken hebt gehad.
door Mari
#2825841
... als je het rekeningnummer en tenaamstelling wijzigt, doe dat dan ook met het telefoonnummer...

Als het inderdaad oplichting betreft dan heb je mijns inziens je recht op privacy opgegeven en mag je wat mij betreft aan de schandpaal genageld worden!
patrickmk3 vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door RUYV
#2829183
Ga nooit als je iets op MP wilt kopen over op Whatsapp, maar blijf communiceren op MP. Dit is ook al eens behandeld bij Tros opgelicht.
Gebruikersavatar
door Pogi
#2836622
Als men u al direct contacteren via WhatsApp ,dan weet men al direct dat u met oplichters te maken hebt, altijd zeggen dat u de goederen persoonlijk komt afhalen, dan haken ze al direct af, of ze beginnen met smoezen van ,ik ben in het buitenland enz,hebt het meerdere keren meegemaakt, ze haken gewoon af, als u niet meewerkt
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]