VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
#2829159
Ik heb een Golf 6 uit 2010 met een RNS315. Vind het een matig en verouderd systeem, maar aangezien er geen mooi modern VW alternatief is met DAB wil ik toch deze maar behouden en er wat extra dingen op aansluiten. Zo ook een camera. Is dit mogelijk, als je al rondom sensoren hebt? Gaat dat gewoon goed samen? Ik op Ali Express zo een unit waar het in de badge zit die dan omhoog klapt. Dat lijkt mij ook wel mooi zodat je er niks van ziet normaal gesproken.

Achter staat er in de flowchart dat je geen dyanmic guidelines (dus die lijnen die bewegen op je stuurinput) kan hebben met een RNS 510 of 310/315. Hoe zit dat? Is dat echt zo? Is daar verder niks voor? Die radio hoeft alleen de video output weer te geven toch? Is daar geen doosje voor wat je ertussen kan aansluiten? Of bestaat dit niet? Ik neem aan dat het normaal softwarematig weergegeven wordt door de CAN data ofzo?

Ik zie dat een originele camera van VW al gauw 7-800 euro is. Dat vind ik wel erg duur, maar als alles daar wel in werkt... Als iemand tips heeft of toevallig weet of dit mogelijk is dan hoor ik het graag! Zou heel gaaf zijn als dat werkt.
#2829171
... de can bus van de auto wordt gebruikt voor onderlinge communicatie van de diverse modules in je auto, waaronder de radio. Maar die zorgt er niet voor dat er lijntjes op je scherm komen te staan bij inparkeren/achteruit rijden!

Iets wat niet op je radio zit kan je er niet domweg met een kastje er tussen op toveren... daarnaast zijn de RNS 310/315 redelijk verouderd en zijn er zeker betere radio's te krijgen die wel de functionaliteit kunnen hebben die jij graag wil.

Even een camera plaatsen is het niet, er zal het nodige kabelwerk van achter naar voor gelegd moeten worden en je huidige radio zal geschikt moeten zijn voor het signaal wat de camera geeft!
#2829172
Ik snap dat je natuurlijk kabels moet liggen. Het signaal is natuurlijk een gewoon video kanaal. Hooguit een andere stekker per radio. Er is natuurlijk wel de mogelijkheid dat er een kastje tussen kan, maar daar is dus blijkbaar geen optie voor.

Maar welke opties heb ik dan voor een andere radio? Is de rns 510 ook niet enorm verouderd? Ik vind de RCD330 wel leuk maar het ontbreken van DAB is helaas een dealbreaker.

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]