VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
#2780440
Golf mk3:

- Oliedruksensoren willen nog wel eens storen/kapot gaan. (dit valt goed te testen bij een proefrit, de motor moet even goed warm worden, dan even een stuk flink gas geven en toeren maken, en dan op de motor laten afremmen. Dan na een paar seconden (als de sensoren niet goed zijn) gaat het oliedruklampje knipperen en piepen.) Dit is de snelste manier om dit even te testen aangezien je bij een proefrit meestal geen uur gaat rondrijden.
- Uitlaat geeft vaak problemen (roest).
- Bij elektrische ramen, controleer een paar keer of ze goed open en dicht gaan, een paar keer helemaal open en dicht doen. Bij mijn mk3 blijft hij aan de bijrijderskant nog wel eens een keer of 2 halverwege het omhoog gaan hangen.
- Centrale deurvergrendeling wil ook nog wel eens niet goed werken.
- Verder zou ik alles wat elektronisch is even testen. Bijv. Airco/Climatronic/Achterruitverwarming/Elektrisch verstelbare spiegels en koplampen/Elektrische ramen/enz.
- Op de katalysator zit een ijzeren bescherm kap waarvan de lasnaad aan een kant nog wel eens wil doorroesten waardoor dit gaat rammelen. (heb ik al bij 2 golfjes gehad en er bij allebei gewoon heel het ding eraf gehaald.)
- Let er op dat als de auto warm wordt/is dat de koelvloeistof temperatuur op 90graden komt (ook tijdens het rijden). Is dit niet het geval dat is waarschijnlijk de sensor niet goed.
- Tip: Als de auto MFA heeft (kun je snel zien aan de ruitenwisserhendel, hier zit dan een knopje op en een schuifje met standen 0 1 2 0 waar MFA opstaat) door als je motor loopt op de knop te drukken kun je in stand 1 de rit tijd, rit afstand, rit gem. snelheid, rit gem. verbruik, olietemp. en buiten temp. zien.
#2828836
Hoi allemaal.

Ik ben per ongeluk tegen een golf 1 uit 1980 aangelopen.

De specs golf 1 uit 7 1980. 1.3 gls .

Ik heb ea rond gekeken maar er geen gevonden.

Titantellers schuifdak af fabriek. Wit. 1.3 motor. Kleine achterlichten.

Het lijkt een bijzondere auto omdat ik er weinig over kan vinden.

Wat is hier de mening.

Gr maarten

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]