VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
door Goodi
#2827535
Kom er niet aan uit om velgen online te zoeken, laat staan te bestellen, daarom ff jullie raad nodig.
Heb een passat variant 96kw/136pk, uit 2004, type 3BG.
Maar klopt het dat de benaming B5 FL 1.9 hetzelfde is?
De steekmaat, naafdiameter, ET waarde, heb ik al reeds in bezit, maar de J - waarde nog niet, kan iemand deze posten?
Als laatste, wat ET waardes betreft, als ik een kleinere waarde neem, dus negatief ga, dan wil het zeggen dat de velg meer naar buiten zal komen te liggen?
Andersom, bij positievere waardes, gaat de velg meer naar binnen komen te liggen?
door Mari
#2827541
Staat de J-waarde niet ook op de velg?

De letter J is afkomstig van de vorm, maar wordt aangeduid in inches. 1 J is dus 1 inch. De J-maat van de velg is belangrijk omdat de band altijd 10 tot 30 millimeter breder moet zijn dan de velg. Zo kan een 7 inch velg gemonteerd worden op een band van minimaal 195, tot maximaal 225 millimeter.
Hoe lager de ET van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET van de wielophanging 35mm is en je monteert velgen met een ET van 10mm, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET afwijking van 5 mm acceptabel.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2827542
3BG is het faceliftmodel van de 3B. Gebruikte platform voor de Passat is B5. De Passat 3B en B5 zijn dezelfde auto , Passat 3BG en B5.5 zijn dezelfde auto.

Over de ET waarde is hierboven perfect omschreven. Standaard J waarde voor dit model is 8J.

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

Reparatie lijkt me erg duur.

Hey, bedankt voor de reactie. Dit klopt en snap i[…]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]

Park assist

Je hebt 12 sensoren nodig die zitten er standaard […]