- 30 jun 2020 18:52
#2827254
Beste leden,
Ik heb gisteren pech gehad met mijn voertuig vw scirocco 2.0tsi. Ik was van mijn werk naar huis aan het rijden en toen voelde ik dat de auto zich houden tijdens gas geven en stotterde. Ik was heel rustig aan het rijden ong 70km/ u in de 6de versnelling dsg. Toen ik het wagen voelde stotteren en na 500meter verder gaf de auto motorstoring lampje en deze knipperde. Toen ik vrij plaats was aan het zoeken wou ik het auto parkeren ging het epc lampje nog eens aan samen met motorstoring. Ik heb de auto dan stil gelegd. En kreeg het nog 1 keer opgestart en auto voelde enorm slecht te lopen stotterde fel en draaide rond 700toeren normaal loopt die iets hoger. Ik heb het onmiddelijk uitgezet. Motor kap open gedaan en gekeken of er iets te zien was. Maar niets speciaals. Ik voelde wel aan de hpfp (hogedrukpomp) die was wel echt heet. Warmer dan de motor zelf , ik was wel 30 minuten aan het rijden en weet niet of dit normaal is.
Hierna heb ik de luchtmassameter heb ik een afgekoppeld en zo probeerde ik de auto te starten ging niet meer aan. Motor draait wel maar geen ontsteking.
Ik heb de wagen na 1 u nog eens geprobeert te starten maar nog steeds dezelfde. Motor draait met startmotor samen maar geen onsteking en het riekt enorm veel naar benzine aan de uitlaat. Toen ik de wagen naar huis heb laten takelen zag ik ook dat mijn benzinewijzer op dashboord kwart lager was , die stond op full 1/1.
De wagen heb ik eens laten uitlezen met de vagcom (vcds) software en gaf melding als cylinder overslag en cylinder uitgeschakeld. Als derde iets met de luchtmassa air ofzo... weet niet van buiten. Dit kan door mijn afkoppeling geweest zijn.
Krijg ook de volgende fout - 01314 motorregelapparaat , aub storingsgeheugen afvragen - geregeld.
Dit opgezocht en kwam 90% door batterij te plat. Dit kan wel zijn want mijn batterij was ook plat na lang proberen.
Auto data:
Scirocco 2.0 tsi met 200pk
Cawb motor
161 000km
Dsg 6 bak dq250
Bouwjaar 2009/08
Interieur model lijkt op de golf 6 gti
Het eerste wat ik ga doen is de bougies vervangen want op onderhoudsboekje zie ik dat dit op 90 000km vervangen was geweest als laatste beurt.
De wagen kan ook getuned zijn stage 1 , zat er een inlegfilter van pipercross in.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ps: cilinder disabled foutcode waarschijnlijk p130a samen met misfire (overslag cilinder ) p0300 ... p0304 hiertussen iets was het.
Wat kan het zijn ?
Ik heb gisteren pech gehad met mijn voertuig vw scirocco 2.0tsi. Ik was van mijn werk naar huis aan het rijden en toen voelde ik dat de auto zich houden tijdens gas geven en stotterde. Ik was heel rustig aan het rijden ong 70km/ u in de 6de versnelling dsg. Toen ik het wagen voelde stotteren en na 500meter verder gaf de auto motorstoring lampje en deze knipperde. Toen ik vrij plaats was aan het zoeken wou ik het auto parkeren ging het epc lampje nog eens aan samen met motorstoring. Ik heb de auto dan stil gelegd. En kreeg het nog 1 keer opgestart en auto voelde enorm slecht te lopen stotterde fel en draaide rond 700toeren normaal loopt die iets hoger. Ik heb het onmiddelijk uitgezet. Motor kap open gedaan en gekeken of er iets te zien was. Maar niets speciaals. Ik voelde wel aan de hpfp (hogedrukpomp) die was wel echt heet. Warmer dan de motor zelf , ik was wel 30 minuten aan het rijden en weet niet of dit normaal is.
Hierna heb ik de luchtmassameter heb ik een afgekoppeld en zo probeerde ik de auto te starten ging niet meer aan. Motor draait wel maar geen ontsteking.
Ik heb de wagen na 1 u nog eens geprobeert te starten maar nog steeds dezelfde. Motor draait met startmotor samen maar geen onsteking en het riekt enorm veel naar benzine aan de uitlaat. Toen ik de wagen naar huis heb laten takelen zag ik ook dat mijn benzinewijzer op dashboord kwart lager was , die stond op full 1/1.
De wagen heb ik eens laten uitlezen met de vagcom (vcds) software en gaf melding als cylinder overslag en cylinder uitgeschakeld. Als derde iets met de luchtmassa air ofzo... weet niet van buiten. Dit kan door mijn afkoppeling geweest zijn.
Krijg ook de volgende fout - 01314 motorregelapparaat , aub storingsgeheugen afvragen - geregeld.
Dit opgezocht en kwam 90% door batterij te plat. Dit kan wel zijn want mijn batterij was ook plat na lang proberen.
Auto data:
Scirocco 2.0 tsi met 200pk
Cawb motor
161 000km
Dsg 6 bak dq250
Bouwjaar 2009/08
Interieur model lijkt op de golf 6 gti
Het eerste wat ik ga doen is de bougies vervangen want op onderhoudsboekje zie ik dat dit op 90 000km vervangen was geweest als laatste beurt.
De wagen kan ook getuned zijn stage 1 , zat er een inlegfilter van pipercross in.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ps: cilinder disabled foutcode waarschijnlijk p130a samen met misfire (overslag cilinder ) p0300 ... p0304 hiertussen iets was het.
Wat kan het zijn ?